Amenzi de până la 2.500 de lei pentru cei care nu respectă noul regulament local pentru refacerea carosabilului și trotuarelor

A intrat în vigoare noul regulament privind refacerea infrastructurii domeniului public și privat al municipiului Sibiu, aprobat de Consiliul Local în luna iunie.

Astrid Fodor

Astrid Fodor

„Prezentul document specifică mai clar procedurile pentru refacerea domeniului public, conține prevederi privind calitatea lucrărilor de refacere, dar și cu privire la execuția cât mai rapidă a acestora pentru a nu prelungi disconfortul cetățenilor. Regulamentul prevede atât amenzile, cât și sarcina Direcției Tehnice de a monitoriza lucrările de refacere. Rezultatul pe care îl estimăm este un sistem mai ordonat de intervenție în carosabil și trotuare, o refacere mai rapidă și de mai bună calitate a domeniului public și astfel scăderea disconfortului locuitorilor”, a precizat primarul Astrid Fodor.

Primăria va monitoriza lucrările de refacere pentru a asigura respectarea tehnologiei de lucru, iar cei care nu asigură îndeplinirea obligațiile prevăzute de regulament riscă amenzi de până la 2.500 de lei.

Prevederile regulamentului se aplică atât lucrărilor executate de constructorii angajați de societățile de rețele utilitare, cât și în cazul celor executate de persoane fizice. În cazul în care lucrările al căror beneficiar este o persoană fizică afectează o suprafață mai mică de 40 mp, respectivul cetățean are două posibilități de a efectua refacerile: fie încheie contract cu o firmă specializată și îl prezintă pentru emiterea avizului de săpătură, fie plătește municipalității o taxă de refacere, Primăria urmând să efectueze aceste refaceri. Taxa de refacere variază în funcție de tipul de carosabil: 13 lei/mp în cazul străzilor pavate cu piatră spartă, 80 lei/mp pentru refacerea carosabilului cu îmbrăcăminți asfaltice și 156 de lei/mp în cazul refacerii carosabilului din piatră cubică sau pavele. Această variantă permite municipalității monitorizarea îndeaproape a calității lucrărilor de refacere și tragerea la răspundere a constructorului în cazul execuției defectuoase a acestora. În cazul în care suprafața afectată de lucrări depășește 40 mp, pentru obținerea avizului de săpătură beneficiarul persoană fizică va prezenta un contract încheiat cu o firmă specializată.

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*