Amenzi fără număr

 

Sibiul se află pe locul doi în topul judeţelor în care valoarea amenzilor acordate de Oficiile Judeţene pentru Protecţia Consumatorului a crescut cu peste 30%, în ultimii doi ani. Potrivit inspectorului şef Ioan Băra, creşterea se datorează numărului tot mai mare de controale efectuate.

 

Analiza amenzilor acordate de Oficiile Judeţene pentru Protecţia Consumatorului în perioada 2009-2011 indică faptul că valoare sancţiunilor a scăzut per ansamblu, odată cu criza economică. Într-un studiu recent realizat de econtext.ro în 36 de judeţe dintre cele 42 ale ţării, valoarea amenzilor acordate s-au redus, în timp ce în şase dintre ele a crescut. Printre acestea din urmă se numără şi Sibiul, care se situează pe locul doi în clasament, după Bistriţa-Năsăud, cu un procent de 31%. Astfel, dacă în 2009 Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Sibiu a acordat amenzi în valoare de 3.204.900 de lei, în 2011 valoarea acestora s-a ridicat la 4.148.100 de lei. La polul opus, cea mai mare scădere a valorii amenzilor s-a înregistrat în judeţele Botoşani şi Dâmboviţa, cu 68% mai puţin. La nivel naţional, valoare amenzilor acordate în intervalul 2009-2011 s-a diminuat, de la 163.482.959 în 2009 la 124.441.540 lei în 2011, respectiv cu un procent de 24%.

 

S-au înmulţit controalele

 

Amenzile acordate au vizat, cu precădere, nerespectarea legislaţiei comerciale de către companii în relaţia cu clienţii, cum ar fi diferenţe de preţuri la raft şi casa, punerea la vânzare a unor produse expirate, dar şi alte nereguli ce ţin de activitatea companiilor. Inspectorul şef din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Sibiu, Ioan Băra, este de părere că prezenţa Sibiului în top se datorează numărului mare de controale efectuate în ultimii doi ani. „Valoarea amenzilor acordate în judeţul Sibiu a crescut pentru că acţiunile de control s-au înmulţit şi indicatorii de referinţă au crescut. Fiecare comisar are mai multe controale tematice de efectuat, plus că sesizările primite suntem obligaţi să le soluţionăm conform legii, în termen de 30 de zile“, precizează comisarul şef. De la începutul anului şi până în prezent la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Sibiu s-au înregistrat 662 de sesizări, cu trei mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*