Așii din mânecă

Consiliul Judeţean găzduieşte, astăzi, întâlnirea anuală a profesioniştilor din turismul sibian, eveniment aflat la a IV-a ediţie

Forum de turism 2014 (c) AJTSForumul răspunde preocupării permanente a Asociaţiei Judeţene de Turism Sibiu de a cultiva dialogul şi relaţiile de colaborare între actorii din judeţ şi parteneri strategici, de a permite aflarea noutăţilor, de a facilita schimbul de bune practici, de surse de informare şi de materiale de promovare; de a dezbate problematici de actualitate pentru dezvoltarea şi promovarea destinaţiei Sibiu.

Promovare pentru Sibiu

Întâlnirea este, totodată, menită să ofere o privire de ansamblu asupra noutăţilor privind infrastructura generală şi turistică, asupra atracţiilor şi ofertei de servicii. Nu în ultimul rând, forumul facilitează construirea de parteneriate şi proiecte comune, care contribuie la creşterea atractivităţii şi competivităţii destinaţiei turistice Sibiu în România şi pe pieţele externe. Sesiunea „Operatorii se prezintă” ilustrează dinamica, inovaţia şi investiţiile permanente ale actorilor locali, de la trasee noi de drumeţie şi bicicletă, circuite culturale în sate, la centre de echitaţie, meniuri cu „gust local” sau produse turistice originale. La forum vor participa doi ambasadori ai Sibiului pe pieţele străine. Simion Giurcă, responsabil cu promovarea României în Austria, Ungaria, Cehia, Slovacia şi Slovenia, este un partener consacrat în promovarea internaţională a judeţului Sibiu. Cele mai recente acţiuni comune au urmărit prezentarea judeţului printr-o nouă emisiune a televiziunii naţionale austriece ORF şi promovarea Mărginimii Sibiului ca destinaţie europeană de excelenţă pentru turism şi gastronomie 2015 în presa internaţională. Prezenţa lui Răzvan Marc, responsabil pentru piaţa britanică, este deosebit de importantă pentru a fructifica optim cursa aeriană Sibiu-Londra, dar şi numirea Transilvaniei drept „Regiunea nr. 1 de vizitat în 2016” în renumitul ghid de călătorie Lonely Planet. Cei doi experţi vor modera atelierul de lucru „Produse şi pieţe turistice”.

Destinație gastronomică

Ana Sipciu, de la Google România, va prezenta rezultatele studiilor recente privind tendinţele de consum ale turiştilor, instrumentele oferite de Google şi recomandări despre promovarea online în intervenţia sa „Călatoriile încep online! ABC-ul promovării turistice în mediul digital”. Vor fi prezentate concluziile intermediare ale dialogului intersectorial privind accesul motocicletelor enduro şi ATV-urilor în zonele montane şi submontane ale judeţului, precum şi teme ce ţin de siguranţa destinaţiei turistice. În atelierul de lucru „Sibiu, destinaţie gastronomică” se vor dezbate mizele candidaturii la titlul de „Regiune gastronomică europeană 2019”, etapele necesare pentru construirea unei identităţi gastronomice, întărirea relaţiilor de colaborare între rural-urban, între cercetare, formare profesională, inovaţie, agricultură, cultură și turism.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*