Astrid Fodor a dat primul bilanț ca primar al Sibiului

Primarul interimar al Sibiului, Astrid Fodor, și-a făcut public raporul de activitate pentru anul 2015. Aici sunt inventariae investițiile derulate în anul care a trecut, relația cu sibienii, precum și o parte dintre proiecte de viitor avute în vedere de administraia locală.

„Anul 2015 a fost un pas înainte pentu Sibiu, unul care pune bazele și pentru proiectele viitorilor ani. Strategia de Dezvoltare a Municipiului indică proiecte concrete pentru care dorim să atragem finanțare în următorii opt ani, iar datorită unui credit extern contractat am asigurat finanțarea pentru modernizarea străzilor de pământ în următorii ani“, precizează în bilanț Astrid Fodor, viceprimarul cu atribuții de primar al Sibiului. Raportul poate fi consultat pe www.mesageruldesibiu.ro.

Strategie pentru 8 ani

Toate proiectele de viitor vor fi integrate în strategia de dezvoltare a municipalității pentru perioada 2015 – 2023. „Trebuie menționat un proiect foarte important pentru municipiul Sibiu, necesar pentru accesarea de fonduri structurale în perioada 2015 – 2020 – Strategia de Dezvoltare Durabilă a municipiului Sibiu pentru perioada 2015 – 2023. Elaborarea documentului a început în 2015 cu colectarea informațiilor și întâlniri cu cetățenii și reprezentanți ai instituțiilor și societății civile. Odată finalizat în prima parte a anului 2016, acesta va stabili principalele proiecte pe care administrația locală, celelalte instituții, ONG-urile, dar cel mai important cetățenii le doresc pentru oraș, acestea urmând să primească finanțare fie din bugetul local, fie din fonduri structurale nerambursabile, fie din fondurile rambursabile atrase de Primăria municipiului Sibiu“, afirmă Fodor.

Au revenit audiențele

Primarul interimar dorește o relație apropiată cu sibienii. Astfel, Centrul de Informații pentru Cetățeni a înregistrat, pe parcursul anului trecut, 15.580 de documente, comunicarea desfășurându-se atât prin poștă, cât și prin e-mail. La acestea se adaugă 417 petiții, cele mai comune fiind problemele privind disciplina în construcții, problemele gospodărești, dar și cele privind amenajarea și întreținerea parcurilor și zonelor verzi. În paralel, conducerea instituției a acordat audiențe celor 290 de cetățeni înscriși, în funcție de domeniul administrativ de care răspund sau pe care îl au delegat.

Agenda Comunității a „prins“

Agenda Comunității s-a aflat în 2015 la prima ediție și a fost un proiect binevenit pentru societatea civilă locală. „O sumă de 264.000 de lei a fost alocată celor 10 proiecte care au avut loc. Prin definiție aceste proiecte au fost orientate spre comunitate, fie că a fost vorba, fie că a fost vorba de seniorii orașului, iubitorii chitarei, bicicliștii pasionați sau spre conștientizarea afecțiunilor din sfera autismului și promovarea eglității de gen. Voluntariatul și implicarea locuitorilor în viața micro-comunitățiilor de care aparțin au fost promovate prin alte două proiecte incluse în acest program“, se arată în raport.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*