Avrigul promovează moştenirea baronului


2,8 milioane de euro este finanţarea pe care a obţinut-o proiectul CultTour, al cărui lider este oraşul Avrig. „Dorim să poziţionăm Avrigul, cu oferta sa turistică, în context naţional şi internaţional”, anunţă primarul Arnold Klingeis.

 

 

Oraşul Avrig este pregătit să-şi asume un rol mai puternic în sud-estul Europei. „CultTour vizează valorificarea potenţialului turistic în zona Avrigului, a judeţului Sibiu, şi integrarea sa în circuite turistice. Avem în vedere promovarea Masivului Făgăraş ca o destinaţie pentru turismul montan, cu toate unităţile de cazare turistice, a fostei unităţi militare – evaluate deja printr-un alt program european – şi unde se intenţionează transformarea într-un muzeu viu, un «wildlife park», astfel încât, atunci când vine în Transilvania, turistul să cunoască toată biodiversitatea vegetală şi animală pe acel parc de 100 de hectare, şi, de asemenea, promovăm Palatul Brukenthal ca un obiectiv important cultural şi istoric. Judeţul Sibiu a depus eforturi mari pentru promovarea turistică şi noi vrem să ne alăturăm acestor eforturi”, descrie Klingeis unul dintre cele mai importante proiecte ale mandatului său.

 

Împreună pentru Sibiu

Proiectul are o valoare totală de 2,8 milioane de euro şi este finanţat în cea mai mare măsură din fonduri europene. Implementarea sa înseamnă pentru Avrig şi o importantă oportunitate de a coordona o reţea internaţională. „Ne bucurăm să colaborăm cu furnizori de know-how din mediul universitar şi ştiinţe aplicate, din Austria şi Germania. Proiectul este împărţit în furnizori şi beneficiari. Ne-am propus nici mai mult, nici mai puţin, decât definirea unui nou tip de turism, un turism durabil, un turism al grădinilor”, explică primarul. Celălalt partener strategic este Consiliul Judeţean, prin Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului. Împreună, cele două obiective vor încerca să le arate europenilor cum se îmbină natura cu istoria şi tradiţia. „Astfel, România prezintă în această reţea europeană Palatul Brukenthal şi Avrigul, pe de o parte, şi muzeul din Sibiu, pe de altă parte. Specialiştii austrieci şi germani vor defini un plan de acţiune pentru promovarea mai vizibilă, mai eficientă a acestor obiective. Vor fi definite pieţe şi segmente, publicuri-ţintă, se va crea efectiv o reţea Grecia-Bulgaria-Avrig-Sibiu. Vrem să definim nişe noi, să atragem un altfel de public”, arată, încrezător, Arnold Klingeis.

Împreună pentru Transilvania

 

Competiţia a fost acerbă, dar proiectul coordonat de avrigeni a convins prin relevanţa şi frumuseţea obiectivelor. „Proiectul «CultTour» a fost unul din cele doar 21 de proiecte aprobate. Statistica se prezintă astfel: în faza 1, «Expresia de Interes», s-au primit 588 de proiecte, din care 423 au fost declarate eligibile şi 60 au fost selectate; în faza 2, «Aplicaţia», au fost primite 54 de proiecte, din care 28 au fost eligibile şi 21 aprobate”, menţionează managerul de proiect Doina Luca. Şi muzeul „Astra” a contribuit semnificativ, recunoaşte Klingeis. „Îmi doresc ca acest proiect să aducă vizibilitate judeţului Sibiu, să folosim resursele de promovare într-un mod optim şi să aducem cât mai mulţi turişti în România. CultTour este un subcapitol în cadrul capitolului Transilvania, dezvoltarea brandului Transilvania, care consider că e cel mai cunoscut cuvânt care reprezintă România în lume. Este chiar mai cunoscut decât România. Acest brand trebuie exploatat mai puternic. CultTour e un pas în acest proiect, care va aduce judeţului Sibiu o importantă valoare adăugată în context internaţional”, conchide el.

 

 

Arnold KLINGEIS | primar Avrig

 

„Dacă vorbim de Palatul Brukenthal, viziunea mea despre el e un centru cultural, un spaţiu hotelier şi gastronomic şi – foarte important – un centru pentru concerte, expoziţii, ateliere de lucru, de artă. Are un imens potenţial prin care putem să ne conectăm la nivel internaţional şi acesta trebuie exploatat.”

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*