Buletine la urgență! Termenul de emitere a fost înjumătățit, iar Evidența Populației va lucra inclusiv sâmbătă și duminică

În pragul alegerilor parlamentare care vor avea loc duminică, pentru a permite cât mai multor sibieni să obțină o carte de identitate valabilă și a-și putea exprima dreptul de vot, Serviciul de Evidența Persoanelor Sibiu își adaptează programul și scurtează termenele de emitere a cărților de identitate.

Locuitorii din municipiul Sibiu și comunele Cristian, Gura Râului, Marpod, Poplaca, Rășinari, Roșia, Șura Mare, Șelimbăr și Vurpăr vor putea să obțină mai repede buletinele, pentru că Evidența Persoanelor reduce termenele de emitere de la 10 la 5 zile lucrătoare. Cererile cetățenilor cu drept de vot vor fi soluționate cu prioritate în această perioadă, pentru a le permite să își exercite acest drept. Programul de lucru a fost extins atât pentru preluarea cererilor de emitere a noilor cărți de identitate, cât și pentru emiterea efectivă a acestor documente. Funcționarii vor sta la dispoziția cetățenilor și sâmbătă, 10 decembrie, între orele 8 și 16, iar duminică, de la 7 la 21.

Precizări utile

Actele necesare se regăsesc la avizierele de la sediul Primăriei Sibiu de pe Bd. Victoriei, în pasajul subteran de lângă magazinul „Dumbrava”, precum și pe site-ul oficial sibiu.ro. În weekend, când ghișeele Serviciului de Evidență a Persoanelor funcționează în program prelungit, iar ghișeele Direcției Fiscale sunt închise, încasarea taxei extrajudiciare de timbru și a celei de eliberare a actelor de identitate se va realiza de către personalul de la ghișeele Evidenței Persoanelor.

Și în județ

Totodată, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, precum şi serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale municipiilor, oraşelor şi comunelor Dîrlos, Laslea, Orlat, Slimnic, Şura Mică, Turnu Roşu şi-au stabilit un program special de lucru pentru primiri/eliberări documente, atât în ziua premergătoare, cât şi în ziua desfăşurării alegerilor. Aceste servicii vor funcționa sâmbătă între orele 8.00 și 16.00, respectiv duminică între orele 7.00 și 21.00. „Potrivit dispoziţiilor O.U.G. nr. 97/2005, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cetăţenii au obligaţia să solicite eliberarea unui nou act de identitate, cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate deţinut, la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor care arondează pe linie de evidenţă a persoanelor localitatea de domiciliu, respectiv localitatea de reşedinţă. Nerespectarea dispoziţiilor legale amintite constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 40 lei la 80 lei“, avertizează Florin Munteanu, directorul executiv al DJEP Sibiu.

One Comment

  1. Normal inainte de alegeri ca aveti tot interesul …dar scum de ce nu se pot elibera in program de urgenta
    ?

Dă-i un răspuns lui Ligia Cancel

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*