Cinci variante pentru autostrada Sibiu – Pitești

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat, pe site-ul oficial, la secțiunea Autostrada Sibiu – Pitești, cinci variante de traseu, din care patru propuse în studiul de fezabilitate revizuit și o variantă studiată și aprobată în studiul de fezabilitate din anul 2008.

1CNADNR SA a pus la dispoziție, în acest sens, pentru dezbateri, forum.cnadnr.ro, unde sunt așteptate opiniile tuturor celor interesați, până la data de 11 decembrie 2015. Opiniile pe această temă pot fi transmise și pe pagina de Facebook a companiei: https://www.facebook.com/cnadnr. De asemenea, în perioada următoare, CNADNR SA va anunța calendarul dezbaterilor publice pe care le va organiza pe această temă. Rapoartele de progres privind revizuirea Studiul de Fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Pitești au fost publicate pe site-ul companiei, în cadrul secțiunii „Autostrada Sibiu – Pitești“ (http://www.cnadnr.ro/pagina.php?idg=327).

Pe secțiuni

Proiectantul revizuirii studiului de fezabilitate este asocierea SPEA Ingegneria Europea SA Milano, sucursala București, și Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. În data de 15 decembrie 2015, proiectantul va preda studiul final pentru Secțiunea 1 (10,3 km) Sibiu – Boița și Secțiunea 5 (30,7 km) Curtea de Argeș – Pitești, iar în 15 iulie 2016 pentru Secțiunea 2 (26 km) Boița – Racovița, Secțiunea 3 (20 km) Racovița – Văleni, Secțiunea 4 (29,6 km) Văleni – Curtea de Argeș și Secțiunea 6 DN 73C Tigveni – Râmnicu Vâlcea.

Variante în detaliu

Una dintre variante urmăreşte îndeaproape traseul stabilit în 2008. Diferă puţin în vecinătatea localităților Tălmaciu, Câinenii Mici sau Curtea de Argeş. O altă variantă merge pe partea stângă a lacului Merişani şi ocoleşte Curtea de Argeş pentru a reveni la traseul de bază în Bălţeni. Tot din această localitate se desprinde alt traseu către Călimăneşti, care revine la drumul de bază în zona Racoviţa-Copăceni. Tot acolo ajunge şi un traseu propus, care coteşte şi el spre Călimăneşti. Variantele au fost publicate de Compania de Autostrăzi la insistenţele Asociaţiei Pro Infrastructura, după ce aceasta a şi câştigat un proces cu CNADNR. Lucrările la autostrada Sibiu – Pitești, poate cea mai controversată autostradă din România, ar urma să înceapă anul viitor, au promis reprezentanții Ministrului Transporilor. Prima oară vor intra în lucru cei 10 km dintre Sibiu şi Boiţa şi cei 31 km dintre Curtea de Argeş și Pitești.

Posibil din 2016

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunțat, în 15 iunie, că s-a semnat contractul pentru revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Valoarea totală a contractului este de 29.075.308,91 lei, fără TVA. În acest moment, de la Sibiu spre Pitești se merge în special pe DN 7, drumul european E 81, şi este de aproximativ 160 km, timpul minim de parcurs fiind de două ore şi jumătate. „Aşa după cum am promis, în 15 iunie s-a semnat contractul de revizuire/actualizare studiu de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Am solicitat prestatorului să înceapă cu sectoarele mai puţin dificile, Loturile 1 şi 5, astfel încât implementarea proiectului să se realizeze cât mai repede. În aceste condiţii, lucrările efective la autostrada Sibiu – Piteşti ar putea începe în anul 2016. Acest proiect a fost identificat în Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel închizându-se Coridorul IV Pan European, Nădlac – Constanţa“, declara Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, după semnarea contractului.

17 luni

Contractul va avea o durată de implementare de 17 luni şi este împărţită astfel: cinci luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Secţiunea 1 Sibiu-Boiţa şi Secţiunea 5 Curtea de Argeş-Piteşti; un an pentru Secţiunea 2 Boiţa-Racoviţa, Secţiunea 3 Racoviţa-Văleni, Secţiunea 4 Văleni-Curtea de Argeş şi Secţiunea 6 DN 73C Tigveni-Râmnicu Vâlcea; cinci luni pentru asistenţa beneficiarului pentru lansarea şi finalizarea licitaţiilor de lucrări pentru construcţia autostrăzii Sibiu – Piteşti.

Contractul a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă asocierii dintre Spea Ingegneria Europea SA Milano, sucursala București, și Tecnic Consulting Engineering Romania SRL, italienii fiind lideri de asociere. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri de coeziune (85%) și bugetul de stat (15%).

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*