Cine nu-şi doreşte o siluetă subţire, proporţionată şi atrăgătoare? Unii dintre noi au un metabolism bun, care îi ajută ca arderile din organism să fie intense şi să nu acumuleze în greutate, în timp ce alţii îşi menţin forma fizică mergând la sala de fitness şi încercând să aibă o alimentaţie cât mai echilibrată şi săracă în grăsimi. Cu toate acestea, uneori ni se întâmplă tuturor să mâncăm mai mult decât de obicei. Motivele pentru care nevoia de hrană se accentuează uneori în mod inexplicabil sunt diferite.

 

Mâncaţi pentru a combate stresul. Mai devreme sau mai târziu, presiunea pe care o resimţiţi atât la serviciu, cât şi acasă, vă determină să devoraţi tone de dulciuri, chiar dacă ştiţi cât de multe calorii conţine. Atunci când sunteţi nervoşi şi agitaţi, organismul secretă o cantitate mai mare dintr-un hormon numit cortizol. Ca răspuns la starea dvs. de anxietate, corpul „presupune“ că urmează să fiţi supus unui efort fizic, pentru a vă elibera de stres, astfel încât solicită „combustibil“ pentru a putea face faţă activităţii fizice.

Gândiţi-vă la câteva metode prin care aţi putea contracara situaţiile stresante din viata dvs., cum ar fi yoga sau meditaţia. Plimbaţi-vă, faceţi o baie, cu spumant şi ascultaţi o muzică liniştitoare. Chiar şi cinci minute de plimbare contribuie la reducerea nivelului de cortizol din organism.

 

Vă este foame tot timpul. Dacă faceţi parte din categoria persoanelor care la fiecare masă nu mai lasă nimic în farfurie şi se consolează că nu au ce face în acest sens, pentru că aşa s-au născut, ar trebui să vă mai gândiţi o dată. Potrivit experţilor americani în probleme de nutriţie, nimeni nu se naşte gurmand. A mânca prea mult este doar un obicei care, asemeni altor deprinderi neplăcute, poate fi combătut în interval de câteva săptămâni. Renunţaţi la alimentele bogate în grăsimi şi înlocuiţi-le cu cereale integrale, legume, fructe, iaurt sau carne slabă. Acestea vă vor conferi senzaţie de saţietate şi, în plus, nu îngraşă.  Evitaţi să mâncaţi prea mult la o masă, adoptând mai bine procedeul „puţin şi des“.

 

Nu rezistaţi tentaţiei. Reclamele de la televizor, dulciurile pe care le vedeţi la magazin, afişele şi panourile publicitare ale diferitelor restaurante… dacă nu sunteţi atenţi, veţi ceda adesea acestor tentaţii. Distrageţi-vă atenţia – daţi un telefon, faceţi o baie, ascultaţi muzică, citiţi un ziar sau, dacă sunteţi pe stradă, îndepărtaţi-vă cât mai repede de obiectul tentatiei. Mâncaţi ceva uşor şi sănătos, ca de pildă un fruct.

 

Mâncaţi pentru că acest lucru vă relaxează. Dacă vă simţiţi singuri sau furioşi, nu este exclus să căutaţi alinarea în frigider. Aceasta cu atât mai mult cu cât anumite alimente sunt recunoscute ca având proprietăţi de relaxare, chiar dacă numai pe termen scurt. Pentru a nu regreta prea mult în cele din urmă, încercaţi să aflaţi de ce aveţi tendinţa de a vă repezi la frigider atunci când nici măcar nu vă e foame. Când simţiţi că vă cuprind gândurile triste, ieşiţi la plimbare, citiţi un roman captivant sau o revistă.

 

Nu dormiţi suficient. Dacă nu vă odihniţi îndeajuns, vă veţi simţi în curând foarte obosit şi, cum nu vă puteţi culca în acel moment, aveţi tendinţa să vă împrospataţi resursele de energie fie bând cafea, fie consumând dulciuri. Pe termen lung, un asemenea stil de viaţă poate conduce la dereglări hormonale şi ale metabolismului. De exemplu, nivelul de leptina din organism (un hormon care „semnalează“ creierului că aţi mâncat suficient) va scădea, ca urmare a lipsei de somn. Evitaţi fumatul, consumul de alcool şi cofeină, mai ales după-amiaza şi seara.  Înainte de culcare, beţi un pahar cu lapte cald sau ceai de tei. Încercaţi să vă stabiliţi un program de culcare, pe care să-l respectaţi cu stricteţe.

 

 

Lasă un răspuns