„Gaură“ în Transalpina! Expertiza contabilă a arătat un prejudiciu de circa 100 de milioane de euro

Directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Narcis Neaga, a declarat că prejudiciul cauzat de nerezilierea la timp a contractului cu firma constructoare ROMSTRADE, care trebuia să modernizeze DN 67C Transalpina, este de aproximativ 100 de milioane de euro.

Potrivit sursei citate, constructorul a fost acționat în judecată, Neaga reamintind că lucrările de modernizare au fost realizate fără acord de mediu. „Am demarat procedura de reziliere a contractului cu firma care s-a ocupat de Transalpina. Am acționat în judecată constructorul, pentru că doar așa poate fi reziliat contractul. Asta după ce am realizat două expertize foarte importante: o expertiză tehnică și una contabilă. Pentru prima dată spun public treaba aceasta: expertiza contabilă a arătat un prejudiciu de aproximativ 100 de milioane de euro. Este o sumă foarte mare. Reprezintă lucrări care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansată și lucrări plătite și neefectuate. Urmează să defalcăm cât la sută din această cifră înseamnă lucrări plătite și neefectuate și cât înseamnă degradări. Transalpina e o afacere încâlcită. Plus că, dacă noi ne apucăm să lucrăm la drum, trebuie să obținem acordul de mediu. Știți că lucrările s-au efectuat fără acord de mediu“, a afirmat Narcis Neaga, marți, într-o conferință de presă, citat de AGERPRES.

Calcule complexe

În context, el a arătat că în cadrul CNADNR vor fi calculate și pierderile suportate de cabanierii din zona tranzitată de Transalpina, Neaga menționând va fi pentru prima dată în cadrul instituției când vor fi făcute astfel de calcule. „Urmează să calculăm și pierderile pe care le-au suportat agenții economici care își desfășoară activitatea în zonă. Această cifră include doar aspectele tehnice ale drumului. Până la sfârșitul anului avem și pierderile suferite de agenții economici. Abia atunci putem vorbi despre o sumă globală. De regulă, în companie s-a calculat până acum impactul asupra drumului, dar noi vrem să schimbăm această abordare, pentru că impactul nu este doar asupra asfaltului sau asupra pietrei. Statul nu a încasat rovinietă, pentru că pe acolo nu au circulat mașini, iar cabanierii nu au putut să își folosească unitățile de cazare, iar asta înseamnă pierderi. Va fi pentru prima dată în companie când se face un asemenea calcul. Așteptăm o decizie a instanței de judecată care să ne permită rezilierea contractului și urmează preluarea drumului. Din primăvară, CNADNR va intra pe acest drum și va pune în siguranță drumul“, a mai spus directorul companiei.

Transalpina străbate patru județe - Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba - traversând Munții Parâng de la sud la nord

Transalpina străbate patru județe – Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba – traversând Munții Parâng de la sud la nord

Constructor „pe butuci“

Contractul de execuție lucrări de „Modernizare DN67C Bengești – Sebeș, km 0+000 – km 148+414“, încheiat între CNADNR SA și SC ROMSTRADE SRL a fost suspendat încă din 5 octombrie 2012, în prezent antreprenorul SC ROMSTRADE SRL fiind în insolvență.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*