Guvernul PNL a obținut 875 milioane de euro de la Comisia Europeana pentru construcția Autostrăzii Sibiu-Pitești! (P.E.)

Autostrada Sibiu – Pitești devine prima autostradă construită în România cu un aport consistent din fonduri europene. 

“Guvernul PNL a obținut aprobarea Comisiei Europene pentru a folosi această sumă importantă, din fondurile UE pentru construcția unei autostrăzi care trece munții și face parte din coridorul IV pan-european. Odată cu execuția acestei autostrăzi se va putea circula de la Constanța la vama Nădlac. România se poate dezvolta cu sprijinul fondurilor UE. Iar autostrada Sibiu-Pitești este vitală pentru dezvoltarea României. Guvernele PSD au desenat autostrăzi pe hărți, au cheltuit bani pe studii și conferințe, dar nu au fost în stare să facă un metru de autostradă”, a anunțat vicepremierul Raluca Turcan.
”Autostrada va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport”
Comisia Europeană a anunţat săptămâna trecută că a aprobat o investiţie de 875,5 milioane de euro, de la Fondul de Coeziune, pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti. „Acest proiect va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport. Va creşte siguranţa rutieră, va scurta durata călătoriilor şi va reduce costul pentru pasageri şi marfă. Va avea un efect foarte pozitiv asupra economiei şi calităţii vieţii oamenilor din zonă”, a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.
Comisia Europeană a subliniat faptul că Sibiu – Pitești va fi prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.
Guvernul PNL a deblocat și a accelerat marile proiecte
De la deblocarea proiectului și începerea muncii în teren, premierul Ludovic Orban, vicepremierul Raluca Turcan, dar și alți miniștri ai Guvernului PNL au mers în teren pentru a vedea la fața locului problemele curente și evoluția șantierului. “Guvernul și-a asumat nu doar deblocarea marilor investiții, ci și accelerarea realizării lor, acesta fiind motivul pentru care, periodic, verificăm în teren etapele de construcție. În urmă cu câteva săptămâni, cu ocazia vizitei precedente, am transmis un mesaj categoric de sprijin din partea Executivului, atât pentru constructori, cât și pentru autoritățile locale, astfel încât să fie respectate termenele asumate”, spunea în urma unei astfel de vizite, Raluca Turcan, vicepremierul României.
PSD a încercat stoparea construcției pe bani europeni
În perioada guvernelor conduse de premieri social-democrați, liberalii au făcut o adevărată campanie pentru a stopa încercările PSD de a transforma proiectul autostrăzii Sibiu – Pitești într-o mașinărie de sifonat bani pentru partid. ”Autostrada face parte din coridorul IV Paneuropean şi poate fi construită din bani nerambursabili, chiar şi cu facilitatea de a deconta până la 95% din costurile totale! Guvernele PSD au subminat construcţia acestei autostrăzi din bani europeni. Acum anunţă că intenţionează să o faca din bani guvernamentali care ar fi mai uşor de sifonat de companii precum cea deţinută de liderul PSD”, spunea Raluca Turcan, atacând decizia PSD de a renunța la demersurile pentru accesarea banilor europeni.
Lucrări începute în martie 2020
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi: Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti. Aceasta va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020, iar contractul are o valoare de 613 milioane lei, fără TVA. Acesta prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*