InfoBIZ cu Ciprian Faraon: Avem nevoie de o economie locală sănătoasă!

Fiecare afacere locală este purtătoare de valoare pentru comunitatea din care face parte.

În primul rând, o asemenea afacere produce locuri de muncă, în cele mai multe cazuri persoanele angajate locuind în vecinătatea imediată a spațiilor în care se desfășoară activitățile. Astfel toată lumea are de câștigat: salariatul – care, fiind aproape de serviciu, nu va mai avea costuri cu transportul și nu va mai pierde timp în trafic; angajatorul – care se va bucura de prezența la timp a salariatului. Totodată, angajatorul va putea obține mai ușor referințe despre salariat și chiar va putea încuraja consumul în comunitatea din cartier, având un salariat din vecinătate.

În al doilea rând, prin serviciile sau produsele pe care le furnizează, acea afacere satisface nevoia imediată și la îndemâna celor din apropiere, nefiind necesară deplasarea până la centrele mari de la marginea orașului. În al treilea rând, această afacere locală generează venituri la bugetul local, buget care ajută la dezvoltarea comunității sibiene.

De asemenea, fără a fi mai puțin important, această afacere asigură traiul familiei care a inițiat-o.

Este o evidență faptul că o comunitate nu se va putea dezvolta în lipsa unui mediu economic sănătos. Avem imperioasă nevoie de: educație de calitate, de servicii medicale în condiții normale, de infrastructură urbană, de programe culturale, de asistență socială. Toate cele enumerate reprezintă competențe ale autorităților locale, însă acestea sunt neputincioase în condițiile unui mediu economic local inactiv. Firmele creează locuri de muncă, plătesc taxe și impozite, în timp ce angajații acestora, tocmai prin prisma acestei calități, au posibilitatea de a plăti taxele și impozitele.

Din motivele enumerate și nu numai, vă încurajez să nu neglijați magazinul alimentar din colțul străzii sau service-ul auto din imediata apropiere, să nu pierdeți din vedere locul de joacă, restaurantul sau cafeneaua pe care le aveți alături, să intrați în frizeria din capătul străzii sau în magazinul de materiale de construcții. Nu-i neglijați pe cei care au îndrăznit să investească și să deschidă mici afaceri în propriile cartiere. Dacă îi veți ocoli, simțindu-vă poate confortabil pentru a vă deplasa în centrele comerciale de la marginea orașului, mâine și poimâine veți face la fel, iar când veți avea o mai mare nevoie de serviciile acestora probabil nu îi veți mai găsi. Și vă veți întreba de ce nu mai sunt. Iar răspunsul este unul simplu: pentru că nu au fost susținuți! Nimeni nu afirmă că ar trebui să facem cumpărături doar de la aceștia, să nu intrăm în mall-uri, însă este esențial să îi protejăm și pe cei cu afaceri locale.

Proprietarilor de afaceri locale mici și mijlocii le recomand să fie ponderați în adaosuri. Vremurile pe care le trăim și le vom mai trăi, probabil, nu ne permit să gândim în termeni de profitabilitate ridicată, ci de sustenabilitate, de prag minim de rentabilitate.  Trebuie să devenim mai creativi și mai atenți cu clienții, mai dedicați acestora.

Nu putem aștepta sau pretinde comunității proprii să fie fidelă afacerilor locale, în cazul în care noi, întreprinzătorii, gândim exclusiv în termeni de profit și pierdem din vedere necesitățile și așteptările consumatorilor. Este imperativ să depunem eforturi pentru a-i mulțumi, a comunica direct și a ne comporta adecvat, în termeni de onestitate și responsabilitate.

Ciprian FARAON

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*