România a devenit joi dimineaţă, pentru a doua oară, partenera Austriei la Târgul de Turism de la Viena, având ca vedetă regiunea Sibiu, după ce anul trecut în ţara noastră s-a înregistrat un record de turişti austrieci. „Vă invit să cunoaşteţi Sibiul, un oraş vibrant, modern, o locaţie culturală de excelenţă şi o locaţie economică de succes“, le-a transmis Iohannis vizitatorilor Târgului.

România a mai fost partenera Austriei la acest târg şi în 2007, când, la fel ca şi acum, vedeta standului ţării noastre a fost Sibiul, singurul oraş din România cu trei stele Michelin şi primul care a fost Capitală Culturală Europeană, în 2007, relatează Agerpres.

 

 

Austriecii, interesaţi de Sibiu

 

Simion Giurcă, directorul Biroului de Turism al României la Viena, a explicat numărul-record de turişti austrieci în România prin rata de schimb euro-leu care i-a avantajat anul trecut pe operatorii români, ceea ce a făcut din această ţară o destinaţie ieftină şi în acelaşi timp atrăgătoare prin diversitatea oferită, de la circuitele culturale, până la aventurile în natură, croazierele pe Dunăre sau city-break-ul organizat în Bucureşti şi Sibiu. „De ce aleg austriecii să vină la noi? România este o destinaţie ceva mai ieftină, raportul de schimb euro-leu a fost unul bun şi atunci foarte mulţi care au văzut reclame, au auzit de noi, au zis ce ar fi să mergem acum. Austriecii caută în România, turismul cultural, natura, drumeţiile, aventură, Delta Dunării, croazierele şi city-break-urile. Aici avem două staruri: Sibiul şi Bucureştiul“, a declarat Giurcă pentru agenţia naţională de presă.

 

Junii au deschis târgul

 

Cel mai vechi ansamblu profesionist de folclor din România, „Junii Sibiului“, a deschis cea de a 38-a ediţie a târgului, împreună cu primarul capitalei Austriei, interpretând un joc popular de pe Valea Hârtibaciului. Dansatorii de la Sibiu, în costume tradiţionale din toate zonele folclorice reprezentative ale ţării noastre, au purtat turiştii într-o călătorie muzicală prin tot folclorul românesc. „Este o onoare pentru noi faptul că vom reprezenta nu doar Sibiul, ci România, la Târgul de Turism de la Viena. «Junii Sibiului» vor susţine mai multe spectacole în fiecare zi pe durata târgului, atât pe scena mare, cât şi la standul României, ceea ce, din experienţa şi altor ani, va reprezenta sigur un punct de atracţie pentru vizitatori. De fiecare dată când am fost la un târg de turism, am strâns în jurul nostru cei mai mulţi turişti, încântaţi de folclorul nostru, de costume şi de instrumentele unice din România, cum sunt naiul sau ţambalul“, a mărturisit coregrafa Silvia Macrea, managerul Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale „Cindrelul – Junii“, citată de Agerpres.

 

Unul din trei

 

Din totalul austriecilor care vizitează România, un procent de 30 la sută ajung cel puţin pentru o noapte la Sibiu, spune Giurcă. Pentru acest an, Sibiul se prezintă ca o destinaţie „SMART“, destinată în special tinerilor, ceea ce lărgeşte publicul ţintă. Starurile Sibiului la Târgul de Turism de la Viena în ceea ce priveşte promovarea sunt „Junii Sibiului“, cel mai vechi ansamblu profesionist de folclor din România, dar şi primarul Sibiului, Klaus Iohannis, personalitatea românească cu cea mai mare vizibilitate în domeniul turistic în Austria. „Premisele dezvoltării turismului în Sibiu, domeniu care în ultimii opt ani a cunoscut un ritm ascendent accelerat, au fost viaţa culturală a oraşului, completată de frumuseţea centrului istoric foarte bine conservat“, preciza primarul sibian, în cuvântul său de salut conţinut în mapele de prezentare a ofertei turistice şi culturale ale Sibiului, de la Viena. Principalele atuuri ale Sibiului, ca destinaţie turistică pentru austrieci şi nemţi, dar nu numai, sunt arhitectura, moştenirea istorică şi culturală extraordinară, dar şi faptul că Piaţa Mare este în fiecare an o imensă scenă cu evenimente culturale de notorietate europeană.

 

Oraşul-scenă

 

România va organiza o seară tradiţională, astăzi, când în centrul atenţiei vor fi din nou, „Junii Sibiului“. „Anul 2013 va sublinia spiritul creator şi inovator al oraşului prin prisma mediului academic, într-un program intitulat SIBIU SMART 2013. Festivaluri de teatru, jazz, folclor şi muzică pop şi rock vor anima pe tot parcursul anului pieţele centrale ale oraşului şi străzile cochete ale centrului istoric, care se constituie ca o adevărată scenă pentru actul cultural“, a mai precizat Iohannis, în prezentarea de la Viena. Sibiul are o capacitate de cazare de 4.000 de locuri, în 135 de hoteluri, moteluri şi pensiuni, la care se adaugă 430 de restaurante, baruri, pub-uri sau crame.

 

Numărul turiştilor, în creştere

 

Cotat ca al treilea târg internaţional de turism din Europa, după cel de la Berlin şi Londra, târgul de la Viena a atras anul trecut 800 de operatori de turism din 70 de ţări, care au înregistrat 150.000 de vizitatori. Anul trecut, Sibiul a fost prezent la târgurile de turism din Austria, Germania şi Marea Britanie. Primăria consideră că numărul turiştilor este în creştere la Sibiu, dovadă că încasările din taxa hotelieră au crescut anul trecut. Vârful sezonului turistic la Sibiu este în lunile de vară, din iunie până în august inclusiv. Cele două centre de informare turistică din municipiul Sibiu au fost vizitate de 26.000 de turişti, din 73 de ţări, cei mai mulţi fiind turiştii germani, peste 8.000, urmaţi de aproape tot atâţia români.


261

de metri pătraţi are standul României la Viena

 

Simion GIURCĂ | director birou turism

 

„România este pentru a doua oară partenera Austriei, la Târgul de Turism de la Viena. Prima dată, România a fost partenera Austriei la acest târg, în anul 2007, când, la fel ca şi acum, Sibiul a fost vedeta noastră şi acest lucru s-a simţit atunci. Dacă în 2007, în România am avut cel mai mare număr de turişti austrieci, aproape 218.000 de intrări, acum, dacă luna decembrie a fost cel puţin ca în anul precedent, ne aşteptăm ca 2012 să devină cel mai bun an, cu o creştere uşoară faţă de 2007.“

Lasă un răspuns