LEACURI DIN NATURĂ | Semințele de in (Linum usitatissimum)

Odată cu apariția interesului spre un mod de viață sănătos au apărut numeroase alternative la o alimentație corectă. Semințele de in, pe lângă alte semințe, pot asigura corpului, nutrienți foarte valoroși pentru sănătate.

Inul este cunoscut de mii de ani ca plantă alimentară, fiind cultivată pentru semințele ei foarte nutritive. Semințele de in sunt bogate în fibre, proteine, grăsimi sănătoase, antioxidanți, vitamine (complexul B, vitamina E) și minerale (mangan, magneziu, fosfor şi cupru). Semințele de in au un strat exterior dur și pot trece nedigerate prin intestin. De aceea, semințele de in trebuie înmuiate în prealabil în multă apă înainte de consum.

Dacă sunt incluse într-o alimentație echilibrată pot proteja inima, previne depozitarea colesterolului pe artere, reduce inflamația acestora și  pot reduce în mod natural tensiunea. Pot reduce riscul de cancer datorită compușilor cu proprietăți antioxidante și estrogene, scăzând riscul de cancer de sân, de prostată, de colon și de piele. Consumul regulat de semințe de in pot proteja creierul de diverse afecțiuni, promovează echilibrul hormonal, pot regla nivelul colesterolului și nivelul glicemiei iar fibrele conținute te ajută în regimul de slăbire sau poate ține de foame la distanță.

Semințele de in se pot consuma la aproape fiecare masă: dimineața în iaurturi, în smoothie-uri, ca înlocuitor de ou, în rețetele vegane, în brânza de vaci etc.

O veste bună este că aceste seminţe nu conţin gluten, putând fi consumate în siguranţă de persoanele cu intoleranţă la gluten sau boala celiacă.


Dr. Ghizela VONICA

Participă la discuție!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*