Pentru inginerul constructor Marian Dimoiu, noul pod peste Cibin a fost provocarea vieţii. Deşi este constructor cu state vechi, aceasta a fost prima lucrare pe care a îndrumat-o de la cap la coadă.

 

În ochii sibienilor pare doar un simplu pod, care fluidizează circulaţia, însă pentru inginerul de la Sinecon care a coordonat lucrările, a fost o adevărată aventură profesională. În primul rând, a fost primul pod a cărui construcţie a coordonat-o singur, timp de un an şi patru luni. Zi de zi a fost pe şantier şi a luat parte la fiecare etapă de construcţie, cu fiecare detaliu.

Este mândru de rezultat. “Specifică, chiar deosebită la acest pod, este forma culeelor, adică a celor două capete de pod.  În mod normal, la orice pod, aceste culee sunt verticale. La acest pod, însă, ele sunt înclinate spre albie. De aici şi forma deosebită, foarte armonioasă. Apoi, acest pod mai are deosebit şi faptul că este primul pod cu alee de promenadă din Sibiu”, arată Marian Dimoiu.

 

 

A învins Cibinul

 

Pentru ridicarea podului au lucrat în medie, zi de zi, 25 de muncitori. “Au fost dificultăţi, care atunci păreau de netrecut, dar acum, după ce văd podul finalizat, mi se pare că nici n-au existat. Dificilă a fost ridicarea zidurilor de susţinere şi a fundaţiei, din cauza infiltraţiilor de apă. Dar am rezolvat şi această problemă. Podul are o structură mixtă, format din oţel şi beton. Grinda este de metal, urmează apoi plăcile de beton, hidroizolaţia, stratul de mortar bituminos şi cele două straturi de asfalt. Acest pod este făcut să dureze. Chiar şi peste 50 de ani, fără probleme”, explică Dimoiu.

 

Facilităţi moderne

 

Podul are o lungime de 41 de metri şi o lăţime de 18,6 metri. Carosabilul este lat de 10,5 metri, circulaţia desfăşurându-se pe două benzi pe sensul dinspre strada Malului spre strada Râului şi pe o singură bandă dinspre strada Râului spre strada Malului. Trotuarele au o lăţime de 3,75 metri şi includ pista pentru biciclete, amenajate pe ambele sensuri. Aleile de promenadă au o lungime de 160 de metri, se întind pe ambele maluri, la 3,6 metri sub pod şi sunt iluminate. Lucrările au început în luna aprilie 2011, fiind executate de asocierea de firme Sinecon/Geiger Transilvania/Geiger GmbH, care a câştigat acest contract finanţat de Primăria Sibiu dintr-un împrumut BERD.

 

 

Proiecte de amploare

 

Grupul de firme Sinecon-Construcţii SA lucrează la ora actuală la proiectul de alimentare cu apă a Sibiului şi la cel de canalizare Sibiu-Şelimbăr, în asociere cu Hidroconstrucţii SA, la viaductul din Gara Mică, la căminul de bătrâni din Biertan, la liceul din Avrig, la proiectul integrat de reţele de apă din Marpod şi Nocrich, la refacerea drumurilor din Chirpăr şi la reţeaua de canalizare şi staţia de epurare din comuna Dumitra, judeţul Bistriţa-Năsăud. “Cel mai provocator proiect este reabilitarea Bisericii Evanghelice din Sibiu. Tehnic, este o lucrare destul de complexă şi este vorba şi despre un monument istoric emblematic pentru Sibiu. Dar nici refacerea viaductului de la Gara Mică nu este o lucrare uşoară, deoarece cuprinde o serie de procedee foarte complexe”, descrie Cristian Păşcuţiu, directorul general al Construcţii SA Sibiu.

 

 

Spune-ți părerea!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*