Primăria extinde programările online și pentru alte servicii care țin de evidența persoanelor din municipiul Sibiu

În mai 2016, municipalitatea a pus la dispoziția sibienilor o aplicație web prin care se poate programa depunerea actelor pentru oficierea căsătoriei civile. Luna trecută, programul s-a extins cu posibilitatea programării online pentru depunerea documentelor pentru obținerea/schimbarea cărților de identitate. Această faciltate a fost extinsă, de ieri, și pentru alte servicii oferite de Serviciul Stare Civilă.

Mai exact, este vorba despre: înregistrarea nou născuților; transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă eliberate cetățenilor români din străinătate; înscrierea mențiunilor din străinătate pe actele de stare civilă; schimbarea numelui/prenumelui pe cale administrativă; stabilirea filiației față de copil; rectificarea actelor de stare civilă.

Cum se face programarea online?

Pentru înregistrarea nașterilor:

· intrați pe site-ul www.sibiu.ro și selectați de pe pagina principală (banda dreapta) butonul PROGRAMARE NAȘTERI;

· selectați o dată și o oră din cele care sunt disponibile;

· completați numele, prenumele, numărul de telefon și e-mail-ul;

· confirmați programarea.

Pentru transcrierea actelor de stare civilă sau alte proceduri speciale:

· intrați pe site-ul www.sibiu.ro și selectați de pe pagina principală butonul PROGRAMARE TRANSCRIERI/PROCEDURI SPECIALE;

· selectați unul dintre cele două cazuri: sunteți o persoană care a redobândit cetățenia română, care nu a avut niciodată domiciliul în România, respectiv sunteți un cetățean român cu domiciliul în Sibiu sau doriți să efectuați ale proceduri speciale;

· selectați o dată și o oră din cele care mai sunt disponibile;

· completați formularul cu datele dumneavoastră de identificare;

· confirmați programarea.

Confirmarea programării o veți primi pe email și veți avea posibilitatea să tipăriți, să modificați sau să anulați programarea.

Programările pentru transcrierile de documente și pentru procedurile speciale se vor face exclusiv online începând cu această dată. În schimb, în cazul înregistrării nou născuților, programările se pot face și la ghișeu, pentru că s-au luat în calcul și persoanele care nu utilizează computerul, au precizat reprezentanții Primăriei Sibiu.

Programul de lucru cu publicul al Serviciului de Evidență a Persoanelor poate fi consultat aici.


Cosmin PAL

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*