Aeroportul Sibiu: profit din aer

Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Ioan Cindrea, intenţionează să înjumătăţească taxa practicată pe Aeroportul Internaţional Sibiu (AIS), reducând-o la 6 euro. El doreşte rentabilizarea aeroportului, în aşa fel încât acesta să nu mai aibă nevoie de subvenţii de la bugetul judeţului. O altă ambiţie a noului preşedinte este de a transforma aeroportul sibian în cel mai important aeroport cargo din Transilvania. „Interesul este ca banii care se câştigă pe cargo să scadă subvenţia Consiliului Judeţean”, motivează şeful Legislativului judeţean, reluând în discuţie o temă propusă mai demult de directorul aeroportului, Augustin Sava.

Discuţii cu operatori low-cost

Deja trei companii low-cost s-au arătat interesate să opereze la Sibiu. În prezent, pe AIS activează o singură astfel de companie, Blue Air, care asigură transportul pasagerilor pe ruta Sibiu – Stuttgart. „Sunt trei companii care deja au fost la aeroport. Problema este taxa de aeroport, care trebuie redusă. Specialiştii din aeroport au găsit o soluţie de a reduce această taxă şi cred că vom face demersuri pentru a reduce taxa. Nu ne interesează o taxă mare cu puţine avioane, ne interesează o taxă care să fie acceptată de transportatori, care să dea viaţă acestui aeroport. Ne interesează zonele frecventate de români: Italia, Spania, Franţa, Marea Britanie, poate şi Grecia”, a precizat Cindrea.

Concurenţă serioasă: Cluj şi Tg. Mureş

În primul trimestru la acestui an, la AIS au avut loc peste 2.000 de curse, cu peste 78.000 de călători. Aici operează curse regulate: Tarom (Sibiu-Bucureşti şi Sibiu-Munchen), Lufthansa (Sibiu – Munchen), Austrian Airlines (Sibiu – Viena), Carpatair (Sibiu – Timişoara), Air Bucharest – charter în sistem regulat (Sibiu – Antalya) şi Corendon Airlines – charter în sistem regulat (Sibiu – Antalya). Prin comparaţie, Aeroportul Transilvania din Tg. Mureş a realizat în primele patru luni ale anului 2012 un nou record privind volumul de trafic aerian – 83.788 de pasageri. În perioada imediat următoare, conducerea aeroportului mureşean promite noi curse. Totodată, se iau în calcul variante pentru extinderea pistei, realizarea zonei cargo şi a platformei multimodale, iar ţinta pentru anul 2016 ar face Sibiul de ruşine: un milion de pasageri. Şase rute noi în Europa vor fi deschise, din ianuarie 2013, şi de Aeroportul Internaţional din Cluj-Napoca. Operatorii acestora vor primi timp de cinci ani un ajutor financiar de 5,2 milioane euro, din partea Consiliului Judeţean Cluj. Procedura de selecţie publică a ofertelor pentru destinaţiile Bruxelles şi Dusseldorf va fi lansată în 20 august, iar pentru Alicante, Torino, Dublin şi Berlin, în septembrie.

Ioan CINDREA | preşedinte CJS

„Evaluările noastre ne arată că în 2-3 ani de zile aeroportul poate să nu fie subvenţionat prin reducerea taxelor pe un anumit flux de călători. Probabil că săptămâna viitoare vom avea nişte calcule mai exacte, pe baza unor studii mai clare.”

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*