Recomandările tinerilor întreprinzători din Sibiu pentru sprijinirea mediului de afaceri

Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) face apel la solidaritate pentru depășirea crizei economice provocată de pandemia COVID-19.

„Criza economică va putea fi ameliorată și depășită doar printr-un efort comun al tuturor factorilor implicați: Guvern, instituțiile publice, instituțiile financiare, antreprenori și angajați. PTIR a realizat un set de recomandări pentru sprijinirea mediului de afaceri”, spune Florin Iuonaș, reprezentantul PTIR Sibiu.

Recomandări pentru Guvern

– Asigurarea resurselor financiare pentru sprijinirea mediului de afaceri pe perioadă stării de urgență, dar și ulterior pentru revenirea economică;
– Pregătirea unor investiții majore care vor asigura venituri pentru IMM-uri și vor conduce la relansarea economiei;
– Asigurarea imediată a plăților restante către operatorii economici (TVA, concedii medicale, șomaj tehnic etc)
– Asigurarea plăților pentru beneficiarii programelor guvernamentale de finanțare;
– Asigurarea existenței pe piața din România a echipamentelor de protecție împotriva COVID-19 la prețuri decente (măști, dezinfectanți, mănuși etc.), acestea fiind absolut necesare pentru protecția angajaților și continuarea activităților economice;
– Amânarea termenelor de depunere a declarațiilor fiscale, bilanțuri.

Recomandări pentru instituțiile publice

– Acceptarea documentelor în format electronic, evitând astfel contactul fizic și economisind timp pentru antreprenori;
– Asigurarea suportului tehnic dedicat contribuabililor prin linie telefonică funcțională (la care să răspundă operatorii);
– Comunicarea publică a modalităților de transmitere a documentelor, depunere a declarațiilor etc pe perioada stării de urgență;
– Comunicarea publică a datelor și modalităților de contact pe perioada stării de urgență;
– Amânarea termenelor de depunere a declarațiilor fiscale, bilanțuri.

Recomandări pentru instituțiile financiare

– Sprijinirea IMM-urilor, în special a propriilor clienți, prin instrumente financiare, astfel încât acestea să supraviețuiască crizei economice și să poată relua activitatea ulterior, rămânând clienți fideli pentru o perioadă lungă de timp;
– Flexibilizarea condițiilor și a criteriilor de acordare a creditelor, având în vedere că acestea pot fi garantate de stat într-un procent de 80-90%;
– Oferirea de consultanță telefonică antreprenorilor în ceea ce privește opțiunile de finanțare pe care le pot accesă.

Recomandări pentru antreprenori

– Continuarea activității economice cu asigurarea tuturor măsurilor de protecție pentru angajați (echipament de protecție, păstrarea distanței, asigurarea rezervelor de dezinfectant/săpun, asigurarea transportului domiciliu-loc de muncă). Astfel angajații se vor simți în siguranță menținând productivitatea la un nivel înalt;
– Identificarea unor alternative de continuare a activității, cum ar fi: lucrul de acasă, lucrul în schimburi – în măsură în care acestea sunt posibile;
– Transformare digitală a afaceri, aceasta fiind mutată on-line, pentru domeniile de activitate care permit acest lucru;
– Menținerea angajaților pe o perioadă cât mai mare, dacă cash-flow-ul firmei permite acest lucru. Dacă nu este posibilă menținerea integrală a angajaților, recomandarea este să se reducă parțial norma de lucru, fiind foarte importantă menținerea acestora pe termen lung;
– Introducerea angajaților în șomaj tehnic, pe perioada stării de urgență, dar doar dacă nu există alternative pentru menținerea acestora activi;
– Informarea angajaților cu privire la situația firmei, aceștia resimțind un stres cu privire la incertitudinea locului de muncă;
– Comunicarea cu partenerii de afaceri (clienți, furnizori, bănci etc) cu privire la respectarea termenlor de plată și a termenelor de livrare, inspirând încredere și profesionalism;
– Plată la timp a impozitelor și contribuțiilor, în măsură posibilităților;
– Identificarea unor surse de finanțare pentru asigurarea continuității afacerii (capital propriu, credite bancare, credit furnizor etc.).

Recomandări pentru angajați

– Sprijinirea antreprenorilor prin respectarea programului de lucru și înțelegerea situației economice a firmei
– Respectarea normelor de protecție și igiena atât la locul de muncă, dar și în afara acestuia, asigurând astfel protecția și a celorlalți colegi;
– Respectarea traseului domiciliu-loc de muncă;
– Informarea angajatorului cu privire la anumite probleme care pot afecta munca (stare de sănătate, altele).

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*