Scandalul Volkswagen: Exporturile de componente auto din România ar putea să scadă

Impactul negativ al scandalului emisiilor poluante ale automobilelor diesel ale Volkswagen asupra României ar trebui să se rezume la exporturile de componente auto în Germania, care reprezintă circa 1% din PIB, respectiv 2,9% din exporturile totale.

În urma scandalului emisiilor poluante care a început la compania Volkswagen vânzările de mașini ar urma să scadă. Asta ar trebui să-i îngrijoreze pe români, mai ales că exporturile de componente auto în Germania reprezintă 1% din produsul intern brut al României.

La nivelul ECE(Economic Commission for Europe), extinderea scandalului la alte motoare sau alţi producători va avea efecte negative temporare asupra întregii producţii auto din regiune, până vor fi adoptate noi tehnologii.

Statele din ECE au produs anul trecut circa 4 milioane de vehicule, din care o treime sub mărcile grupului VW, respectiv Audi, Skoda, VW, Porsche sau Seat.

Regiunea ECE are o contribuţie importantă la producţia europeană a VW, fiecare al patrulea automobil fabricat anul trecut de grupul german în UE fiind produs într-o ţară din ECE.

Dacă scandalul va fi limitat la motoarele VW diesel de tip EA 189, impactul asupra producţiei actuale va fi probabil destul de limitat, întrucât aceste motoare nu mai sunt instalate pe maşinile noi.

Noi investigaţii vor avea însă loc pentru a verifica dacă sunt implicate şi alte motoare sau alţi producători în influenţarea rezultatelor testelor de poluare.

Între timp, incertitudinile legate de cerere, după daunele serioase de imagine suportate de VW, ar putea avea ca efect o formare mai conservatoare a stocurilor şi a investiţiilor, pe termen scurt.

Actualul scandal poate avea şi un efect pozitiv pe termen lung, întrucât ar putea accelera implementarea de noi tehnologii în industria auto, capacităţile din regiunea ECE fiind necesare pentru producţia de masă.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*