120 de masteranzi din cadrul Universităţii „Lucian Blaga“ vor avea posibilitatea să înveţe tainele unei afaceri de succes, urmând gratuit cursuri de antrepronoriat. Acţiunea face parte dintr-un proiect implementat de universitate în parteneriat cu organizaţia studenţească AIESEC Sibiu.

Reprezentanţii ULBS le vor preda tinerilor antreprenori cursuri de marketing, management şi contabilitate

Reprezentanţii ULBS le vor preda tinerilor antreprenori cursuri de marketing, management şi contabilitate

 

Proiectul, în valoare de peste 900.000 de lei, propune cursuri gratuite de antreprenoriat, masteranzilor care sunt interesaţi să-şi deschidă o afacere. Vizaţi sunt studenţii la master, aflaţi în anul I, indiferent de specializare, frecvenţă sau facultate. Având în vedere că numărul de locuri este limitate la 120, vor exista o serie de criterii de selecţie. „În primul rând, ei vor trebui să trimită pe adresa proiectului un CV în format european, un eseu prin care să își motiveze dorinţa de a intra într-un astfel de proiect, să-şi argumenteze principalele obiective şi planuri legate de viitoarea lor carieră şi un alt criteriu de selecţie va fi media generală a celor trei ani de studiu din modului de licenţă pe care l-au absolvit. Pe baza acestor trei criterii, în urma aplicării unor grile stabilite, se vor selecta propriu zis cei 120 de studenţi masteranzi“, precizează Dumitra Baron, reprezentanta ULBS în acest proiect.

Mese rotunde

 

În primă fază, în perioada 29-30 martie, se vor organiza două mese rotunde având ca temă „Instruirea antreprenorială în mediul universitar“ şi „Antreprenor în contextul economic actual“, precum şi workshop-uri cu tema „Antreprenoriatul poate fi o poveste de succes“. La eveniment sunt invitaţi să participe toţi studenţii masteranţi ai universităţii interesaţi de acest domeniu.

 

Bani pentru afaceri

 

Cursurile propriu-zise vor începe  în luna aprilie, fiind organizate în şase serii a câte 20 de participanţi şi vor dura 26 de ore. „Va fi un singur modul, bazele antreprenoriatului, care va cuprinde cursuri de marketing, de management, de contabilitate, de exact ceea ce considerăm că este adecvat pentru a-şi devzolta aceste conmpetenţe antreprenoriale, câte puţin din fiecare. Ceea ce este interesant – vom achiziţiona un program de simulare a unei afaceri, deci nu vor învăţa numai teorie pentru că nu asta se doreşte, ci vor simula un business“, descrie Blanca Grama, managerul de proiect. De organizarea şi implementarea acestor cursuri se va ocupa Ramona Todericiu, director general administrativ adjunct în cadrul Universităţii „Lucian Blaga“. „Aceste afaceri mici şi mijlocii joacă un rol decisiv în competititvitatea şi dinamica economiei europene. IMMU-rile reprezintă coloana vertebrală a oricărei economii moderne, statisticile din aproape toate ţările relevă faptul că IMMU-urile predomină absolut în economie. În România acestea deţin o pondere de 90,2% în economie conform datelor statistice la nivelul anului 2011, contribuie cu peste 70% în realizarea produsului intern brut şi gestionează 50,5% din totalul forţei de muncă“, precizează Ramona Todericiu. Organizaţia studenţească AIESEC este parteneră în acest proiect care îşi propune să ghideze şi sprijine masteranzi, aflaţi de cele mai multe ori în derivă după finalizarea studiilor superioare. Proiectul va cuprinde şi un concurs, „Idei de afaceri“, în cadrul căruia vor fi selectare cele mai bune 20 idei de afaceri ale membrilor grului ţintă. După jurizare, primii cinci clasaţi vor primi capital pentru deschiderea afacerii, sumele fiind diferenţiate în funcţie de poziţia ocupată în clasament.


120

de masteranzi vor fi selectaţi în proiect

 

 

Lasă un răspuns