Cinci propuneri pentru evitarea înghețării anului școlar și pentru păstrarea calendarului Evaluării Naționale

Învățământul suferă schimbări majore în această perioadă, ca urmare a suspendării cursurilor.

Se preconizează că unitățile de învățământ își vor relua activitatea după vacanța de Paști, însă asta depinde de evoluția numărului de infectări cu noul coronavirus.

Reprezentanții Consiliului Național al Elevilor (CNE) consideră că anul școlar nu trebuie înghețat, iar amânarea examenelor naționale trebuie evitată.

„Înghețarea anului școlar nu reprezintă o soluție benefică niciunui actor implicat în sistemul educațional, iar pentru a garanta coerența actului instructiv-educativ, este necesară conservarea acestei coerențe, prin măsurile detaliate mai jos. De asemenea, amânarea examenelor naționale ar fi o măsură ce ar aduce cu sine o serie de dezavantaje pentru elevi: impune o posibilitate ca elevii care nu vor mai avea ocazia de a susține examenele naționale în a doua sesiune să nu mai aibă opțiune de a urma cursurile unui liceu, dublată de lipsa consilierii vocaționale și profesionale a elevilor, iar viitorii absolvenți de liceu se vor afla în situația de a nu mai putea opta pentru continuarea studiilor într-o instituție de învățământ superior”, arată aceștia, într-un comunicat.

Elevii solicită emiterea unui ordin de ministru prin care să fie anulată prevederea care instituie un număr minim de note care trebuie obținute de fiecare elev/disciplină de studiu.

Totodată, eficacitatea cursurilor online trebuie monitorizată riguros de către Ministerul Educației și Cercetării, valorificându-se și principiul egalității de șanse.

Recuperarea cursurilor trebuie realizată și fizic, prioritare fiind disciplinele la care se vor susține probe în cadrul examenelor naționale și discipline specifice profilului, mai subliniază reprezentanții CNE.

Nu în ultimul rând, Consiliul Elevilor este de părere că Guvernul României trebuie să investească în programe de formare continuă a profesorilor. astfel încât aceștia să poată livra cu profesionalism conținuturi prin instrumente digitale, dar și în achiziționarea infrastructurii necesare pentru ca fiecare copil să aibă acces la digitalizarea educației (dispozitive, abonament de date).

„Este regretabil că am avut nevoie de o pandemie pentru a începe să vorbim despre digitalizarea educației într-un mod echitabil și participativ – încă nu suntem acolo. De aceea, orele trebuie recuperate și fizic, în aceste momente trebuie să punem accent mai ales pe consilierea elevilor. Elevii trebuie să se întoarcă la școală cu gândul că vor fi ghidați în procesul educațional, sprijiniți de profesori și consilieri, nu trebuie să valorificăm scenariul prin care elevii se vor întoarce la școală doar ca să obțină note și să susțină un examen”, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.


Ștefana BABA

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*