Companiile sibiene au strâns 10.000 lei din gătit, pentru dotarea Târgului de Ţară

În weekend, au fost joc, voie bună şi mâncare  tradiţională, în Muzeul din Dumbrava Sibiului. Aici, duminică, în prima zi a lunii iulie, s-a desfăşurat prima ediţie a proiectului „Diplomaţie şi bun gust”, un program al Asociaţiei „Sibiu 1191”.

Încă de dimineaţă, echipele înscrise la concursul culinar au început să gătească preparate pentru vizitatorii Muzeului ASTRA, cu scopul de a aduna bani pentru a dota Târgul de Ţară din incinta CNM ASTRA cu echipamente pentru gătit. În concurs au fost echipe internaţionale, formate din angajaţi ai unor cunoscute companii care activează în Sibiu. Astfel, angajaţii Dedeman (România) au pregătit o ciorbă dunăreană de crap, înnobilată cu leuştean verde şi ardei iute, CESROM (Germania) a gătit iahnie de fasole cu ciolan afumat, iar BRAMAC (SUA) – tocăniţă de mistreţ cu legume, murături şi mămăligă. Vizitatorii Muzeului ASTRA au trecut şi pe la standul celor de la Policlinica Medica, unde au putut degusta o delicioasă tocană de oaie specifică Mărginimii Sibiului, dar şi pe la cel al Rotary Club, reprezentat prin cursanţii proiectului Şcoala de Bucătari „Adi Hădean”, care i-au răsfăţat pe oaspeţi cu ostropel de pui cu mămăligă. Cei 5.070 de sibieni şi turişti care au trecut pragul Muzeului în aer liber au avut ocazia să cunoască şi reţeta companiei MATEC, care a pregătit ciorbă de fasole cu afumătură în bol de pâine şi salată de ceapă verde, precum şi mâncarea pregătită de Visma (Norvegia), respectiv frigărui de creveţi cu orez şi o pâinică.  Echipa Carrefour (Franţa) a pregătit păstrăv prăjit cu mămăligă şi mujdei, iar italienii Gianfranco & Stefano Arrosticini Abruzzesi au venit cu Pasta e Fagioli și Porchetta. Evenimentul a beneficiat şi de „mămăliga oficială”, oferită de BOROMIR.

Cu toate că evenimentul a fost organizat sub forma unui concurs, toate companiile au fost declarate câştigătoare, în urma efortului şi gestului caritabil făcut.

Cei care au vrut să guste din preparate au trebuit să achite 10 lei/porţie, sub forma unei donaţii. La finalul evenimentului, au fost strânşi 10.000 lei, bani care vor fi direcționați către dotarea cu echipamente de gătit pentru Târgul de țară.

„Suntem încântaţi că am avut alături de noi companii care s-au implicat cu energia şi sufletul în acest proiect aflat la prima ediţie. Evenimentul s-a bucurat de un număr mare de vizitatori, iar acest lucru ne-a dat încredere să continuăm. Aşa că ne vedem anul viitor, la cea de-a doua ediţie!”, a spus Claudiu Gavrea, preşedintele Asociaţiei „Sibiu 1191”.

Pe lângă bucate tradiţionale pe alese, vizitatorii Muzeului s-au bucurat şi de un regal folcloric. Astfel, în cadrul evenimentului au evoluat ansamblul „Căluşarii” din Răşinari, ansamblul de dansuri „Mărginimea”, ansamblul de dansuri săseşti din Sebeş, Fanfara din Turnişor, precum şi Călin Han şi interpreţii de muzică populară Sebastian Stan, Alexandru Urs şi Ioana Puia. În plus, cei care au fost prezenţi în muzeu au putut participa şi la spectacolele susţinute de Bridge Theatre, respectiv „Fifi şi prietenii ei” şi o reprezentaţie în care eroii principali au fost supramarionetele.

Prima ediţie a proiectului „Diplomaţie şi bun gust”, organizată de Asociaţia „Sibiu 1191”, a cuprins şi lansarea unei culegeri de reţete tradiţionale, „Bucate din zona Sibiului” , semnată de Anca Tulbure, Cristina Moise şi Cristina-Anca Danciu şi distribuită gratuit vizitatorilor Muzeului ASTRA.

Ediţia I a proiectului s-a bucurat de susţinerea Complexului Naţional Muzeal ASTRA, HARTING, Culinarte și a fost cofinanțată de Primăria municipiului Sibiu prin Agenda Culturală.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*