Conferința Internațională de Educație Nonformală

Evenimentul are ca obiectiv principal schimbul de bune practici în educația nonformală și dezvoltarea deprinderilor specialiștilor implicați în activități educative nonformale.

Avantajele educaţiei nonformale

În acest sens, noi tehnici și metode întrebuințate în domeniu vor fi prezentate de către cadrele didactice invitate: Daniel Mara şi Liana Regina Iunesch, de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Fausto Telleri, de la Universitatea din Sassari, Italia şi Manuel Avelino Pestano Perez, de la Universitatea „La Laguna” din Tenerife, Spania.


„Educaţia nonformală este forma educaţiei care oferă o nouă abordare a învăţării prin activităţi plăcute şi motivante. Avantajele activităţilor de educaţie nonformală sunt multiple şi vizează formarea tuturor deprinderilor specifice sistemului tradiţional de învăţământ, la care se adaugă abilităţi obţinute în condiţiile unei libertăţi de exprimare maxime. Educația nonformală înseamnă orice acţiune organizată în afara sistemului şcolar, prin care se formează o punte între cunoştințele predate de profesori şi punerea lor în practică. Acest tip modern de instruire elimină stresul notelor din catalog, al disciplinei impuse şi al temelor obligatorii“, consideră prof. univ. dr. Daniel Mara, coordonatorul conferinței.

Tematică

Participanții la conferință vor fi implicați pe parcursul celor două zile în workshop-uri menite să le dezvolte abilitățile educative nonformale: „Am un vis – dezvoltarea unui proiect educativ”, „Vreau să fiu un profesor mai bun – planifică și construiește!”, „Să regândim viitorul – exerciții de gândire creativă”, „Valorile mele vs. valorile școlii mele”, „Orientarea în carieră”, „Pedagogie experiențială” și „Cercetare-acțiune în educație”. Lucrările conferinței INEC vor debuta sâmbătă, 11 octombrie, cu o sesiune plenară care va avea loc de la ora 10.00 în Centrul de Reuniune Academică, pe str. Banatului nr. 6.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*