Constructorii italieni au fost dați în judecată

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a formulat o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu împotriva constructorului lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, firma italiană Salini – Impregilo SpA.

Potrivit dispozițiilor legale și contractuale, antreprenorul este singura entitate responsabilă cu proiectarea și executarea lucrărilor aferente construcției autostrăzii Orăștie – Sibiu, lot 3, conform cerințelor stabilite prin contractul de lucrări și legislația în vigoare. În acest sens, CNADNR SA a solicitat organelor abilitate să efectueze cercetările necesare, învinuind Salini – Impregilo pentru infracțiunile prevăzute de articolul 35 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată; infracțiunea de înșelăciune prevăzută de articolul 244 din Codul penal și infracțiunea de efectuarea de lucrări neautorizate ori cu încălcarea condițiilor stabilite în autorizație în zona drumului public prevăzute de articolul 341 din Codul Penal. CNADNR SA se constituie și parte civilă cu prejudiciul ce urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fără TVA, din care 85% fonduri de coeziune de la U.E și 15% de la bugetul de stat.

O lecție învățată?

„Având  în  vedere  plângerea penală formulată  de  către  CNADNR  SA  împotriva antreprenorului Salini – Impregilo SpA pentru săvârşirea mai multor infracţiuni, compania a aprobat măsuri suplimentare de monitorizare şi verificare a celorlalte loturi de autostrăzi aflate în prezent în execuţie. În acest sens, vor fi efectuate verificări suplimentare de către CESTRIN, subunitate a CNADNR SA, şi dacă aceasta va identifica deficienţe, neconformităţi sau erori de execuţie, vom solicita expertize tehnice independente. Toate aceste măsuri vor fi puse în aplicare pentru a preîntâmpina un eventual caz similar cu cel aferent Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie”, susține Narcis Neaga, directorul general al CNADNR. Pe lotul 3 al autostrăzii au fost depistate peste 300 de nereguli în construcție, fiind necesară și demolarea unei porțiuni de 200 de metri pentru refacerea carosabilului. Din cauza acestui fapt, lotul 3 este în continuare închis.

One Comment

  1. Paul ghinea says:

    Angajati doar constructori romani,nu toti morti de foame de macaronari!! Au inceput sa ameninte ca de la Bruxelles vine bani si vom avea sanctiuni de la ue dar ei nu vad ca Noua Africa (macaronia) e utilizata ca groapa de gunoi a U.E…Se cred superiori si daca te duci in Macaronia zici ca-i Africa!! A devenit lumea a treia!! Un popor de tigani macaronari morti de foame poponari infecti si pedofili si rasisti!! Nu mai cumparati nici un produs macaronar,nu le mai dati lucrari si rupeti-le dinti pe unde ii prindeti!! Sa se duca la ei in Africa sa moara de foame ca pana si francezo si germani si spanioli ii fac ca pe o albie de porci pe unde ii prind!! Afara cu macaronari din Romania!!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*