Deputatul maghiar de Sibiu a cerut demiterea ministrului Transporturilor

Grupul UDMR din Camera Deputaților a votat, astăzi, în favoarea adoptării moțiunii simple pentru demiterea ministrului Transporturilor, însă majoritatea parlamentară a decis că nu este necesară înlăturarea ministrului de resort.

Zacharie Benedek

UDMR vrea autostrăzi în Trnsilvania

Conform poziției Uniunii, declarația ministrului Transporturilor, potrivit căreia dacă am avea autostrăzi ar pleca multinaționalele, este inacceptabilă. Moțiunea simplă a fost dezbătută luni în plenul Camerei Deputaților, poziția grupului UDMR fiind prezentată de Benedek Zakariás, membru al Comisiei pentru transporturi și infrastructură. „UDMR consideră prioritară construcția autostrăzilor din Transilvania și, așa cum am subliniat întotdeauna, vrem autostrăzi reale, nu numai pe hârtie. Vrem să fie construite aceste autostrăzi, nu doar să se vorbească despre acestea. Uniunea nu poate sprijini un ministru de resort care împiedică construcția acestora și subminează dezvoltarea infrastructurii din România și Transilvania. Nu putem accepta, ca în secolul al XXI-lea, drumul cu trenul dintr-un capăt al țării într-altul să dureze peste 14 ore în condițiile în care nici cu autoturismul nu este mai convenabil de parcurs acest drum. Ministrul actual, din păcate, nu a luat măsuri pentru remedierea acestei situații”, a arătat deputatul UDMR Benedek Zakariás, după dezbaterea din plen a moțiunii simple, amintind de recenta declarație aberantă a ministrului, potrivit căruia, ”dacă am avea autostrăzi, ar crește salariile și ar pleca multinaționalele”.

Criticile au mers mai departe

Membru al Comisiei pentru transporturi și infrastructură a Camerei Deputaților, parlamentarul sibian a amintit câteva dintre deficiențele ministerului de resort, subliniind sumele primite ca remunerație de personalul din minister și din subordinea acestuia. „În prezent, nimeni nu îi trage la răspundere pe acei angajați din ministerul de resort care împiedică procedurile de achiziții publice, deși calculele demonstrează că fiecare angajat costă, în medie, lunar, peste 8.000 de euro. Această sumă este disproporțională față de remunerația lucrătorilor feroviari. Costurile ridicate nu sunt justificate nici de condițiile de circulație din țară”, a subliniat Benedek, adăugând că, deși ministrul actual a moștenit situația din minister, nu a întreprins până acum măsuri pentru identificarea și remedierea acestor probleme.


Cosmin PAL

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*