Director companie aeriană: România are tot ce-și dorește un turist, dar trebuie promovată mai mult

România are tot ce-și poate dori un turist, însă trebuie promovată mai mult, a declarat, miercuri, Jakub Malecki, director general pentru România și Republica Moldova al companiei aeriene poloneze LOT, în cadrul unei întâlniri cu presa.

Jakub Malecki

Potrivit acestuia, cei mai mulți dintre pasagerii care zboară cu LOT sunt clienți corporate (călătoresc în interes de serviciu), însă și numărul turiștilor este din ce în ce mai mare. „Cei mai mulți pasageri străini sunt corporate, dar, așa cum se vede pe străzile din București, sunt din ce în ce mai mulți turiști. Din ce în ce mai mulți tour-operatori polonezi oferă city-breaks în România. Avem și mulți pasageri români care locuiesc în străinătate, în special cei din continentul nord-american, din Statele Unite și Canada folosesc LOT foarte des pentru a-și vizita familiile. Acum sperăm ca numărul acestora să crească, odată cu lansarea rutei transatlantice spre Los Angeles, zonă unde de asemenea sunt mulți români”, a susținut el.

Întrebat ce ar trebui să facă România pentru a atrage mai mulți turiști, el a arătat că este nevoie de mai multă promovare a destinațiilor turistice din țara noastră. „România are tot ce-și dorește un turist: are hoteluri frumoase, restaurante excelente, orașe frumoase, peisaje frumoase, aeroporturi, însă problema este că nu multă lume știe despre România, ce oferă de fapt România. Promovarea este cel mai important lucru. Pe de altă parte, vedem că România este din ce în ce mai activă. Sper ca în această vară să vedem mai mulți turiști din Polonia”, a completat Malecki.

Oficialul LOT a mai spus că, în urmă cu 20 de ani, nu era atât de ușor să călătorești în afara țărilor comuniste, așa că, în general, lumea își petrecea vacanțele în aceste țări. Acum lumea merge mai mult spre Turcia, Egipt, iar, cu mașina, spre destinații din vestul Europei sau Croația.

„Începând de anul trecut se observă o schimbare în atitudine a turiștilor europeni, în sensul că, până atunci, România era mai mult o destinație de tranzit spre stațiuni din Bulgaria, turiștii petreceau o noapte în România și plecau mai departe. Mai nou, ei se opresc în România pentru vacanță, iar acest trend se conturează din ce în ce mai mult. Observăm o creștere a gradului de promovare a României și o îmbunătățire a imaginii acestei țări, așa că suntem încrezători că din ce în ce mai mulți oameni vor începe să își petreacă aici timpul liber”, apreciază Malecki.

El a adăugat că se observă o creștere a interesului turiștilor europeni pentru centrul și estul continentului. „Turiștii s-au săturat să vadă Roma, Madrid sau Paris pentru a cincea oară și se orientează din ce în ce mai mult spre centrul și estul Europei sau spre țările baltice, spre locuri noi de văzut. Important este cum sunt acestea promovate”, a mai spus el.

Compania aeriană LOT a înregistrat în ultimele 12 luni o creștere cu 10% a numărului pasagerilor transportați de la București la Varșovia. Pe această rută, LOT are trei zboruri pe zi.

De asemenea, compania operează și zboruri de pe aeroportul din Cluj-Napoca spre Varșovia, cu o frecvență de cinci ori pe săptămână. „LOT vede un potențial uimitor de creștere în Cluj-Napoca, astfel că vom crește numărul frecvenței zborurilor de aici la șase pe săptămână, din luna iulie”, a spus, la rândul său, Adrian Kubicki, directorul de comunicare al companiei, în cadrul aceleiași întâlniri.

Operatorul aerian nu a publicat încă rezultatele financiare aferente anului trecut, însă, potrivit lui Kubicki, atât rezultatul operațional, cât și cel net, vor fi pe plus, după pierderile înregistrate în anul anterior.


Agerpres

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*