Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj: „Nimeni nu vrea România și Bulgaria în Spațiul Schengen”

Haide să ne imaginăm ca firma Frohe Weinachten GmbH din Munchen comandă lampioane de Crăciun la firma 快乐假期有限公司* din Shanghai.

Transportator este compania tailandeză บริษัท คาล์ม ซีส์ จำกัด**, care prezinta clientului bavarez două variante de transport maritim via două porturi, Hamburg si Constanta, ambele situate în Spațiul Schengen, urmând ca de acolo lampioanele sa continue pe cale rutiera.

Varianta 1

  1. Shanghai – Hamburg distanță maritimă 12.277 mile nautice, timp de navigație = 51,2 zile (ports.com)
  2. Timp de descărcare în port = 12 zile (decembrie 2022)
  3. Hamburg – Munchen distanță rutieră 776 km timp de condus 0,5 zile, la medie de 70 km/h (distanțe.ro)
  4. Total = 63,7 zile
  5. Cost pentru container = 8000 $

Varianta 2

  1. Shanghai – Constanța distanță maritimă 9465 mile nautice, timp de navigație = 39,5 zile (ports.com)
  2. Timp de descărcare în port = 4 zile (noiembrie 2022)
  3. Constanța – Munchen distanță rutieră 1706 km timp de condus 1 zi, la medie de 70 km /h (distanțe.ro)
  4. Total = 44,5 zile
  5. Cost per container = 6400 $

Așadar, Frohe Weinachten GmbH va prefera varianta via Constanța, lampioanele vin cu 20 de zile mai repede iar costul de transport este cu 25% mai ieftin. Iar transportatorul tailandez บริษัท คาล์ม ซีส์ จำกัด va face 3 transporturi dacă alege varianta via Constanta, câștigând mai mulți bani.

„Nimeni nu ne-a vrut vreodată și nu vrea în Schengen, pentru ca deranjăm afaceri de zeci de miliarde”

Așadar, nimeni nu ne-a vrut vreodată și nu vrea în Schengen, pentru ca deranjăm afaceri de zeci de miliarde. Austria s-a „sacrificat” dând veto pentru România, iar Olanda pentru Bulgaria. Croația să intre, este inofensivă, fără porturi comerciale de gabarit, țară turistică fermecătoare, s-a filmat acolo Game of Thrones.

Restul scenariilor sunt, în marea majoritate, de la departe de subiect către paranoide, România trebuia să între în spațiul Schengen cu mult înainte de criza războiului, înainte de criza utilităților, înainte de criza de materii prime și materiale. Dar scenariile îi ajută pe politicieni să găsească un vinovat de serviciu și să pozeze în Avengers ca să meargă la inima poporului, când de fapt nu au făcut nimic palpabil până în ultima clipa când, evident, era prea târziu.

Să nu spună nimeni că e mai complicat de atât, că nu e, nimic nu este mai puțin complicat decât banii.

Așadar, încercăm și la anul…

* google translate engleză-chineză Happy Holidays Limited

** google translate engleză-tailandeză Calm Seas Limited

Comentariu scris de Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj apărut în Monitorul de Cluj

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*