Elevii cu deficiențe „adoră“ școala online

Se simt „ca peștele în apă“ la școala online. Elevii cu deficiențe auditive și vizuale utilizează zilnic aplicația Google Classroom și învață pe Google Meet. Cei cu probleme de vedere le-au făcut chiar o surpriză dascălilor: vor organiza o serbare online.

Pandemia a produs modificări majore în școala românească. Modul de predare online a devenit deja o obișnuință, mai degrabă spre bucuria elevilor. Printre cei care au reușit să se adapteze rapid la noile cerințe sunt și dascălii și elevii Centrului de Educație Incluzivă Nr. 2 Sibiu, unde învață copii cu deficiențe auditive și vizuale. Lipsa participării fizice la orele de curs reprezintă însă o schimbare majoră, atât în ceea ce privește învățarea, cât și în ceea ce privește socializarea.

3 materii pe zi

Elevii Centrului utilizează zilnic aplicația Google Classroom și învață pe Google Meet. „Noi am schimbat puțin orarul și am organizat modular disciplinele, astfel încât să fie mai ușor. Copiii au maxim 3 materii într-o zi, pentru a le ușura munca. Ei nu mai trebuie să se pregătească zilnic pentru 5 materii”, arată Nicoleta Nan, directorul școlii.

Ore în liniște

Elevii participă la orele teoretice împreună cu profesorii de specialitate, iar ulterior au parte de programul de terapii. Fiecare copil beneficiază de sesiuni individuale de terapie specială. În cadrul cursurilor online, se comunică prin limbajul mimico-gestual, iar elevii hipoacuzici s-au adaptat cu ușurință acestui stil de învățare.

Cei mai mulți elevi sunt chiar încântați de școala de acasă, însă simt nevoia de a relaționa mai mult. „Copiii cu dizabilități auditive aveau o lume a lor la școală, erau înțeleși și puteau comunica în voie. În familie comunică mai greu, deoarece mulți părinți nu cunosc limbajul mimico-gestual la nivelul la care cei mici îl foloseau la școală”, dezvăluie Nicoleta Nan.

Adaptarea este astăzi cuvântul de ordine, în întreaga școală românească

În lipsa socializării din clase și curtea școlii, la fel ca-n toată țara, copiii s-au adaptat și se întâlnesc pe grupuri online pentru a comunica.

Sprijin de la școală

Elevii cu domiciliul în Sibiu au beneficiat, împreună cu părinții, de sprijinul școlii pentru utilizarea aplicațiilor. S-au întâlnit cu profesorii și au primit tutoriale pentru a învăța să se descurce cu noua modalitate de predare. „Chiar am făcut câteva tutoriale pentru a-i învăța cum să intre în contul de elev și cum să urmeze pașii pentru conectare. 7 elevi nu au dispozitive necesare sau acces la internet, însă le-am trimis acasă fișe de lucru prin mediatorii școlari”, menționează directorul Nicoleta Nan.

CȘEI nr. 2 Sibiu a primit 8 tablete prin programul Ministerului Educației și Cercetării. Au fost distribuite elevilor, având prioritate cei care provin din familii cu mai mulți copii.

Predarea online, un avantaj

La Centrul de Educație Incluzivă Nr. 2 sunt înscriși și elevi cu handicap vizual, însă pentru aceștia școala de acasă reprezintă un avantaj, ei neavând o lipsă totală de vedere. Învățarea pe platformă are multe beneficii pentru acești copii. Ei pot folosi funcțiile tabletelor și își pot regla luminozitatea ecranului și mărimea scrisului. „Suntem bucuroși că elevii cu deficiențe de vedere ne-au făcut o surpriză și vor organiza o serbare pe platformă. Ei au făcut o serbare online și la finalul anului școlar”, dezvăluie directorul Nicoleta Nan.

Părinți implicați

Cadrele didactice s-au mobilizat și au găsit numeroase aplicații care se potrivesc elevilor cu dizabilități și care sunt atractive pentru copii. Spre bucuria părinților. „Marele câștig al acestei perioade este că am dezvoltat o relație bună cu părinții. Astfel, cu toții îi sprijinim pe copii, s-a creat o legătură special între noi”, spune Nicoleta Nan. Diriginții și profesorii terapeuți mențin un contact permanent cu familiile elevilor, iar părinții beneficiază de suport și consiliere când este necesar.


Ștefana BABA

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*