Emoția flautului într-un univers vizual – electric, în premieră la Sibiu

Teatrul „Gong” Sibiu și Fundația „Hațegan” prezintă marți, 2 noiembrie, de la ora 19:00, concertul „Electric” – un spectacol captivant propus de flautistul Matei Ioachimescu, compozitorul Cristian Lolea și artistul multimedia Tom Brânduș. Evenimentul este prezentat în premieră, în opt orașe din România. Intrarea este gratuită, în limita locurilor disponibile cu respectarea tuturor normelor sanitare și de distanțare socială.

Participarea la eveniment este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 și pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Copiii cu vârsta sub 12 ani sunt exceptați de la această regulă. Vă rugăm să verificați pagina web a Teatrului Gong cu o zi înainte de desfășurarea concertului, în eventualitatea unor modificări a condițiilor de acces.

Accesul publicului se face în baza unei rezervări cu confirmare la ticketing@teatrulgong.ro (vă rugăm să specificați numele și numărul de locuri).

În această toamnă, Matei Ioachimescu revine în România cu proiectul ELECTRIC, acompaniat de această  dată de medii electronice audio-vizuale, într-un show captivant și emoționant deopotrivă. Ioachimescu va da viață unui univers sonor fantastic, imaginat de mult premiatul compozitor Cristian Lolea, univers aflat la joncțiunea dintre muzica de film, cea cultă contemporană și muzica de divertisment. Muzica compusă de Lolea va prinde valențe vizuale prin spectacolul live de lumini și lasere creat de Tom Brânduș, unul dintre cei mai reputați și inovatori artiști multimedia din România. Cunoscuta artistă vestimentară, Patricia Vincent, va completa experiența ELECTRIC cu costume special create pentru acest spectacol care promite să depășească tiparele unui concert obișnuit, provocând emoții intense la nivel auditiv și vizual.

„Mă încântă colaborarea cu unii dintre cei mai respectați reprezentanți ai artelor muzicale, vizuale și vestimentare din România. Compozitul artistic rezultat din creativitatea și energia cu care fiecare a contribuit la spectacolul ELECTRIC este un produs cultural de mare clasă care sperăm să fie de referință în peisajul artistic național.”, a declarat Matei Ioachimescu înainte de sosirea la Sibiu.

Despre artiști

Matei Ioachimescu

Flautistul Matei Ioachimescu susține  o  activitate concertistică impresionantă, este recunoscut pentru interpretările repertoriului baroc, modern, dar și pentru recitaluri cross-over. Este absolvent al Universității de Muzică din Viena, oraș unde s-a stabilit, este laureat al mai multor distincții si burse (Thyll-Dürr sau Yehudi Menuhin Foundation ) și colaborează cu unii dintre cei mai interesanți muzicieni din Europa, pe scene importante precum Konzerthaus Wien, Ateneul Român, Conservatorio Santa Cecilia, Budapest Music Center sau Suntory Hall.

Albumul de debut împreună cu pianista Cătălina Butcaru, intitulat „Lumiere”, este considerat de către criticii de specialitate un produs de referință pentru aceste  două  instrumente. Ca solist prezintă atât concerte clasice, cât și prime audiții ale unor compozitori contemporani, împreună cu orchestre filarmonice din țară și din străinatate. Este cunoscut pentru turneele naționale și europene: Legends, Romanian Rhapsody și La Vida Loca – proiectul cu succes internațional pe scene din România, Austria, Polonia și Estonia, care a adus în Martie 2019 albumul cu același nume lansat la casa de discuri ViennArt.

Pentru   activitatea   sa   intensă   și  calitatea   înaltă   a proiectelor   susținute,  i-a fost încredințat titlul de „Ambasador al Integrării” în anul 2013 de către Ministerul de Externe al Austriei. Este invitat ca membru al juriului în competiții internaționale și susține workshop-uri în Austria, Japonia, Ungaria, România și Croația.

Din anul 2020, Matei Ioachimescu este profesor asociat la Facultatea de Muzică și Teatru, Universitatea de Vest din Timișoara.

Cristian Lolea

Cristian Lolea este unul dintre acei compozitori care reușesc să abordeze cu succes şi într-o manieră originală zone muzicale de facturi foarte diferite, de la muzică de avangardă până la pop-rock.

Pentru muzica sa de film, Cristian Lolea a fost distins cu Premiul „Georges Delerue” la Festivalul Internațional de Film de la Gent și Premiul pentru cea mai bună muzică originală la Festivalul Internațional de Film de la Saint-Jean-de-Luz (în 2020, pentru Servants), Mențiune Specială pentru muzică originală la Gala Cineaștilor din Republica Moldova (în 2020, pentru Grădina Sovietică), Premiul Uniunii Cineaștilor din România (în 2016, pentru Carmen, și în 2017, pentru Orizont) și Premiul Gopo (în 2008, pentru Îngerul necesar). Compune muzică pentru drame, comedii şi documentare, cu aceeaşi uşurinţă şi plăcere.

Lucrările sale de muzică contemporană au fost cântate în multe ţări din Europa şi America şi premiate la numeroase concursuri naţionale şi internaţionale, precum „The Roads of Romanticism” (Varşovia, 2007 – Premiul I) sau Concursul Internaţional de Compoziţie “George Enescu” (Bucureşti, 2009 – Premiu Special). De asemenea, au făcut parte din programul unor renumite festivaluri internaţionale, ca Toamna Varşoviană, Festivalul George Enescu sau World Music Days.

În domeniul muzicii de divertisment, din 2000 până în 2001 Cristian Lolea a fost membru al trupei ionescu’. Single-ul România de vânzare a fost Number 1 în Romanian Top Ten MCM timp de trei săptămâni consecutive, în anul 2000.

Cristian Lolea este, de asemenea, şi un orchestrator şi aranjor prolific, prelucrând numeroase piese clasice, pop şi rock, pentru orchestre precum New England String Ensemble şi solişti de talia Angelei Gheorghiu.

Tom Brânduș

Artist multimedia – muzician și artist vizual, Tom Brânduș, a absolvit  Universitatea Națională de Muzică din București unde în prezent își finalizează studiile doctorale. În 2002 s-a specializat în Producție muzicală și Multimedia la Berklee College of Music în Boston Massachusetts și New York University, în cadrul unui program Fulbright.

Începând cu anul 2003, după revenirea sa în România, Tom și-a început activitatea ca profesor asociat la Universitatea Națională de Muzică din București unde a predat cursuri de tehnologie muzicală, iar în paralel a produs muzică  și video pentru mai bine de 40 de piese de teatru, a realizat concerte multimedia, instalații interactive și multe alte evenimente.

În calitate de muzician interpret dar și producător multimedia, Tom a activat pe diferite scene din România și din străinătate, ca parte a mai multor proiecte printre care se regăsesc atât formații de muzică electronică – Shukar Collective și Souptrip; piese de teatru de anvergură – „Rinocerii” în regia lui Robert Wilson, „Primul Om” și „Furtuna” în regia Cătălinei Buzoianu; producții de muzical – „Chicago” și „Burghezul Gentilom”, precum și instalații multimedia arhitecturale interactive, construite și prezentate la două ediții ale Festivalului Spotlight din București. Tom a mai conceput și produs spectacole de lasere și lumini pentru diverse evenimente și festivaluri din România, iar din 2008 este  fondatorul și organizatorul proiectului Abduction Beamz – un eveniment anual de muzică electronică, lasere și lumini inteligente, ținut în aer liber, în proximitatea Bucureștiului.

De-a lungul carierei sale, Tom și-a creat un stil recognoscibil prin îmbinarea la  nivel structural și semantic a muzicii sale originale cu elemente vizuale – în special secvențe inteligente de lumină laser, obținând astfel o relație de interdependență  între medii, care contribuie la amplificarea apreciabilă a mesajului artistic din  lucrările sale.

Patricia Vincent

Patricia Vincent, născută la Bucuresti, este un artist multidisciplinar în domeniul designului vestimentar artistic format în Viena, Austria. A urmat cursurile colegiului Michelbeuern, Mode Wien Akademie și Ucecom București (clasa prof. Domnica Nimerinco), unde a studiat structura, proprietățile și clasificarea fibrelor textile, tehnici de cusut (manuale și mecanice), tehnologia și construcția tiparului, ilustrație, fotografie, istoria costumului  și marketing.

In anul 2006 și-a deschis propriul atelier la Viena, unde crează piese unicat pentru proiecte cu mesaj propriu sau în jurul unor povești gândite de artiști. Lucrările sale au fost expuse în Viena la Ambasada României, Institutul Cultural Român, Mode Wien, Săptămâna Modei, Palatul Hofburg, Palatul Niederösterreich, Anker-Expedithalle, Muzeul Albertina și alte spații artistico-culturale și au apărut în numeroase publicații din România și Austria. Patricia Vincent a câștigat diferite distincții și premii, cel mai important fiind “Austria’s Best Wedding Designer” din anul 2016. Stilul estetic al lucrului său se definește prin naturalețe, grație și eleganță subtilă.

CUM SE FACE DOVADA VACCINĂRII SAU A TRECERII PRIN BOALĂ

Dovada vaccinării sau trecerii prin boală pentru cetățenii UE se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID care va fi scanat de operatorul economic/organizator prin aplicația mobilă de verificare, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală prezentat în limba țării respective și în limba engleză.

Purtarea măștii de protecție în toate spațiile, precum și pe toată durata evenimentelor rămâne obligatorie.

CONDIȚII SPECIALE ÎN CONTEXTUL EPIDEMIOLOGIC

Accesul publicului se face pe baza biletelor puse în vânzare online, pe teatrulgong.ro, în limita a maxim 50% din numărul de locuri disponibile, ca măsură de siguranță sanitară. Pentru mai multe detalii, puteți folosi numărul de telefon 0269 210 906.

Accesul în teatru este permis numai în condițiile unui triaj observațional, ce presupune măsurarea temperaturii fiecărui vizitator/spectator. La intrarea în teatru, este obligatorie folosirea dezinfectanților pentru mâini. Masca de protecție este obligatorie pe toată durata vizitei. Toate spațiile teatrului sunt dezinfectate în mod sistematic.

Mai mult decât atât, spațiile publice din interiorul teatrului sunt aerisite și dezinfectate complet, înainte de fiecare eveniment. Nebulizarea încăperilor se face cu un produs biocid de grupa I, utilizare profesională, non toxic, bactericid, fungicid, virucid și sporicid, avizat de Ministerul Sănătății.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*