Măsurile anunțate de autoritățile sibiene, INUTILE în opinia specialiștilor!

Doi urși au fost omorâți, în ultimele zile, pe autostrada A1, pe raza județului Sibiu, după ce au fost loviți de mașini. Incidentele ridică semne de întrebare referitor la siguranța drumului și ce se poate face pentru a evita o tragedie în viitor.

Cătălin Drulă, membru al Comisiei Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, a declarat pentru HotNews.ro că gardurile amplasate acum pe marginea autostrăzii nu sunt potrivite pentru mamifere mari și trebuie înlocuite. În plus, autostrăzile noi trebuie construite cu ecoducte care să permită trecerea animalelor de pe o parte pe cealaltă.

”Pe autostrada Sibiu- Orăștie nu există ecoducte, singurele zone de traversare pentru animale sunt pasajele pe unde trec mașinile sau acolo unde sunt poduri, prin valea de sub pod. Sunt singurele zone de permeabilitate, probabil insuficiente. Proiectul vine din perioada 2008-2009 când în România mediul nu se lua în serios. Pe marginea autostrăzii sunt niște garduri foarte fragile, nu au nici înălțimea suficientă, nici rezistență, nici nu sunt ancorate bine în sol. În proiectul de acord de mediu pentru autostrada Sibiu-Pitești se prevăd garduri speciale pentru mamifere mari care au 3 metri înălțime, cel puțin 50 cm îngropate în pământ și anumite caracteristici de rezistență. Dar pentru ce s-a construit până în prezent s-au pus niște garduri fragile. Este doar o plasă care se întinde, câinii sapă pe sub ea, s-a tratat la mișto”, a explicat Cătălin Drulă. 

Mihai Pop, reprezentant Asociația Carnivore Mari, este de părere că actuala zonă de traversare pentru animale de pe autostrada Sibiu-Orăștie nu este proiectată corespunzător, ceea ce împinge animalele pe drumul rutier.

”Ecoductul de acolo pe partea de nord are tot ce-i trebuie, în schimb, pe partea cealaltă, după ce trece autostrada, dă în drumul național și apoi este o casă și sunt niște ferme, ceea ce înseamnă doar jumătate de ecoduct. Un ecoduct trebuie să îndeplinească anumite condiții pe ambele părți, fiindcă altfel devine o capcană. După ce trec ecoductul animalele sunt prinse în acea zonă între autostradă și drumul național, fără să poată trece. Pe autostradă ajung cel mai probabil deoarece gardurile acelea din stânga și din dreapta ecoductului au fost forțate. Puțin probabil să intre pe la intrările pe autostradă. Cel mai probabil urșii au găsit niște breșe în acele garduri care nu sunt potrivite pentru specia urs. Sunt bune pentru alte specii de talie mai mică. Deci animalul prins în zona ecoductului nu este exclus să forțeze gardul ca să iasă din acea insulă. Pentru un urs să sară un gard cum sunt cele de lângă autostradă sau să-l rupă este nimic. Acolo sunt niște greșeli de mentenanță. Indiferent de animal, nu are ce să caute pe autostradă. Nu poți spune că autostrada este funcțională dacă îți intră în fiecare zi animale pe ea”, a explicat acesta.

Mihai Pop este de părere că urșii au ajuns în acea zonă în căutare de ghinde, iar faptul că aceste carnivore coboară la finalul verii de la munte în zona de deal nu este un mister.

Autoritățile din Sibiu iau în calcul amplasarea unor garduri electrice pe segmentele împădurite ale Autostrăzii A1 Sibiu-Orăștie, în zona Aciliu – Miercurea Sibiului, dar și realizarea de goane cu vânători. Mihai Pop, reprezentant Asociația Carnivore Mari, este de părere că goanele organizate de vânători nu sunt o soluție bună. ”Am văzut că la Sibiu s-a propus realizarea de goane oarbe. Astea sunt total ineficiente. Unde să-l gonești, către ce? Dacă vânătorii încep să facă goane oarbe în acea zonă vor crește agitația între animale, le mută din stânga în dreapta, le duc spre oameni. Gardurile electrice sunt foarte bune, dar trebuie bine planificate și întreținute, iar pe infrastructura care există, nu pot fi montate. Este nevoie de altceva”, a explicat Pop.


sursa: Hotnews

One Comment

  1. Astept raspuns says:

    Si o parere de specialist !???? Multumesc!

Dă-i un răspuns lui Astept raspuns Cancel

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*