Pregătiri pentru redeschidere

 

Dacă închiderea spitalului s-a făcut într-o zi, redeschiderea presupune eforturi colective şi multe săptămâni de muncă

Dacă închiderea spitalului s-a făcut într-o zi, redeschiderea presupune eforturi colective şi multe săptămâni de muncă

Pregătirile pentru redeschiderea spitalului din Cisnădie la începutul lunii septembrie sunt în toi. Zilele acestea se aşteaptă publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern privind reîncadrarea personalului, iar luni vor sosi şi autorizaţiile de funcţionare de la Direcţia de Sănătate Publică Sibiu.

 

La începutul lunii august, Ministerul Sănătăţii a avizat structura organizatorică. „Noua structură aprobată de minister va avea 72 de paturi şi va curprinde cele patru secţii obligatorii, Medicină Internă, Pediatrie, Obstretică Ginecologie, un compartiment ATI plus cameră de gardă, dar şi un laborator de analize, laborator de imagistică şi o farmacie. De asemenea, în cadrul spitalului va funcţiona şi o sală de gimnastică şi recuperare medicală“, precizează Doina Dăncăneţ Hanzu, fostul şi viitorul manager al Spitalului din Cisnădie. Secţie de Medicină Internă va avea 30 de paturi, cea de Pediatrie – 25, compartimentul de Obstetrică-Ginecologie – 14 paturi, iar compartimentul ATI – 3 paturi. În plus, într-unul din cele trei imobile se vor organiza

cabinete medicale pentru ambulatoriu, precum şi două compartimente pentru spitalizare de zi, cu şase paturi pentru chirurgie generală şi 10 paturi pentru alte specialităţi medicale. „Avizul emis de conducerea Ministerului Sănătăţii demonstrează faptul că solicitarea noastră de redeschidere a Spitalului Orăşenesc Cisnădie este pertinentă şi oportună pentru locuitorii oraşului şi ai comunelor din zonă. Vom urma, cu maximă atenţie, toate etapele pe care le mai avem de parcurs pentru ca, de la 1 septembrie, acest spital să redevină funcţional”, promite Ovidiu Sitterli, prefectul judeţului Sibiu.

 

 

Foştii angajaţi revin

 

O altă etapă importantă se referă la reautorizarea unităţii medicale din Cisnădie. „Noi am depus toate documentele necesare, iar luni aşteptăm să primim cererile de autorizare de la Direcţia de Sănătate Publică Sibiu“, explică Doina Dăncăneţ Hanzu. De asemenea, în aceste zile se aşteaptă publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern privind reîncadrarea personalului. „Majoritatea celor care au lucrat aici vor să se întoarcă, iar dacă nu vor fi suficienţi, vom completa locurile rămase libere, însă cred că se vor ocupa, pentru că acum vom avea numai 72 de paturi, faţă de 92 câte aveam în trecut. Personalul se va întoarce aşa cum a plecat, prin transfer, iar locurile rămase vacante se vor ocupa, cel mai probabil, prin concurs“, precizează Dăncăneţ. Personalul va fi format din 12 medici, 25 de asistente medicale, plus personal tehnico-administrativ şi auxiliar. În urma publicării în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern, se va semna şi contractul cu reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Sibiu.

 

Clădire retrocedată

 

Spitalul orăşenesc a fost închis în primăvara anului trecut, în urma unei hotărâri de Guvern, alături de alte 66 de unităţi spitaliceşti din ţară. La acea dată, el avea 92 de paturi şi 16 medici specialişti şi deservea o populaţie de aproximativ 30.000 de locuitori din oraşele Cisnădie, Avrig şi Tălmaciu, respectiv comunele Sadu, Râu Sadului, Cisnădioara şi Boiţa. Până la 1 septembrie trebuie reglementată şi situaţia unui corp de clădire, în care funcţiona spălătoria, ambulanţa şi blocul administrativ. „Am pierdut o clădire care s-a retrocedat, însă am găsit un alt spaţiu în incinta spitalului, unde vor fi mutate serviciile de acolo. În noua clădire trebuie refăcute circuitele pentru spălătorie, s-au făcut măsurătorile, iar primăria se va ocupa de toate demersurile“, arată Gheorghe Huja, primarul oraşului Cisnădie.

 

Doina DĂNCĂNEŢ HANZU | manager spital

„Am intrat într-un val de activitate intensă şi încerc să le rezolv pe toate într-un mod cât mai organizat şi în ordinea priorităţilor. Este o acţiune foarte complexă, ce presupune mai multe etape şi un calendar ce trebuie respectat, mai ales că sunt multe autorizaţii care au expirat între timp şi trebuie refăcute.“

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*