Problemele transportatorilor în atenția deputatului UDMR Benedek Zacharie

Deputatul UDMR Benedek Zacharie a partcipat în zilele de 30 și 31 martie, la Poiana Brașov, la Ziua CARGO.

CARGO este o asociație care se ocupă de prolemele transportului public de persoane, interjudețean, județean și de aspecte legate de asigurările obligatorii (RCA).

Benedek Zacharie a declarat pentru Mesagerul de Sibiu că în cadrul discuțiilor avute cu reprezentanții transportatorilor interjudețeni de persoane s-a subliniat necesitatea ca licențele de transport ale acestora să fie prelungite cu trei ani.

Având în vedere că licențele de transport interjudețean public de persoane vor expira la 30 iunie 2023, este de așteptat ca după această dată să se creeze un haos total în domeniul acestor transporturi.

Potrivit deputatului UDMR există la ora actuală o inițiativă legislativă prin care să se prelungească licențele de transport cu trei ani, până în anul 2026.

„Discuțiile pe care le-am avut cu transportatorii pe acest subiect au avut în centru călătorul care trebuie să aibă toate condițiile pentru a ajunge din punctul A în punctul B” a afirmat Benedek Zacharie.

Asigurările obligatorii, motiv de îngrijorare pentru transportatori

În ceea ce privește asigurările obligatorii (RCA), transportatorii au ridicat mai multe probleme în contextul în care în ultimii 8 ani patru firme mari de asigurări (ASTRA Asigurări, Carpatica Asigurări, City Insurance și Euroins) au intrat în insolvență sau faliment.

Astfel, în ultima vreme transportatorii cu RCA la una dintre cele patru firme și ale căror mașini au avut accidente, au fost nevoite să dea în judecată firmele de asigurări. Potrivit anumitor știri, 25% dintre aceste procese au fost îndreptate împotriva Euroins.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), după retragerea licenței firmei Euroins a anunțat că cei care trebuie să fie despăgubiți de această firmă vor fi despăgubiți de către Fondul de Garantare. Benedek Zacharie spune însă că transportatorii afirmă că Fondul nu despăgubește și cheltuielile de judecată, ci doar paguba propriuzisă.

În acest context, transportatorii au făcut un apel la deputatul UDMR pentru ca pe viitor să se ia măsuri legislative astfel încât să se minimalizeze riscul ca alte societăți de asigurare să intre în insolvență sau faliment, iar dacă acest lucru se întâmplă, Fondul de Garantare să despăgubească și cheltuielile de judecată.

Transportul județean de persoane în pericol

În ceea ce privește transportul public județean de persoane, și aici există problema expirării licențelor de transport la data de 30 iunie.

Benedek Zacharie afirmă că la nivel național există doar un singur județ unde până la această dată au fost definitivate traseele de transport și licitația pentru adjudecarea acestor trasee de către transportatori. Celelalte județe au serioase rămâneri în urmă și există riscul ca după 30 iunie transportul public de persoane să intre în colaps.

„Trebuie luate toate măsurile pentru ca acest lucru să nu se întâmple. În caz contrar, începând cu data de 1 iulie, oamenii nu vor mai avea cu ce să ajungă la serviciu, iar din luna septembrie nici elevii nu vao mai avea cu ce ajunge la școală” a adăugat Benedek Zacharie.

 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*