Sibienii pot plăti electronic taxele și impozitele locale. Iată cum funcționează sistemul!

Plata taxelor și a impozitelor locale este mai simplă la Sibiu, de astăzi, prin intermediul sistemului XPRESS.

Platforma electronică de plăți – e-administrație – funcționează pe site-ul www.sibiu.ro din 2011, numărul plăților electronice crescând constant. Dacă în 2012 s-au înregistrat doar 500 de operațiuni de plată, în 2017, peste 7.700 de sibieni au ales această variantă. Până în prezent, pentru a efectua plăți pe platforma de e-administrație era necesară crearea și accesarea unui cont, cu utilizator și parolă, variantă care va rămâne și aceasta valabilă mai ales în cazul în care contribuabilul dorește să consulte și alte informații din contul său, cum ar fi debitele.

Primăria Sibiu dezvoltă platforma existentă și oferă sibienilor un instrument simplificat de plată a taxelor și impozitelor fără autentificare denumit PLATA XPRESS: fără cont, fără parolă, în trei pași simpli. Acest instrument este valabil pentru plata impozitelor și a taxei de salubrizare pentru care se emit decizii de impunere cu coduri de bare.

“Dorim să simplificăm cât mai mult procedurile de plată electronică, pentru a le face mai atractive pentru cetățeni. În ziua de astăzi, când există o așa de mare varietate de instrumente de plată, nu trebuie să se mai stea la coadă la ghișeu”, consideră primarul Astrid Fodor.

PASUL 1: Accesați platforma de e-administrație de pe site-ul www.sibiu.ro, apoi secțiunea PLATA XPRESS

PASUL 2: Completați formularul simplu cu:

  • șirul de numere de sub codul de bare înscris pe decizia de impunere pe care ați primit-o acasă, prin poștă (colțul din dreapta sus). Puteți efectua plata fie în nume propriu pentru sumele pe care le aveți personal de plată, fie pentru altă persoană, dacă aceasta vă pune la dispoziție decizia de impunere.
  • suma exactă de plată înscrisă pe decizia de impunere sau suma plății parțiale
  • adresa dvs. de e-mail, pentru ca Primăria Sibiu să vă transmită dovada plății

În acest punct puteți să bifați opțiunea “Doresc notificări pentru termenele de plată viitoare” pentru a beneficia de încă un serviciu oferit de Primăria Sibiu. La următoarele termene de scadență pentru plata taxelor și impozitelor veți fi atenționați prin email cu privire la următoarele termene de plată pentru a evita astfel penalitățile de întârziere. Dacă bifați această opțiune, veți fi rugați să completați numele și CNP-ul dumneavoastră sau al persoanei în numele căreia efectuați plata.

De asemenea, în acest punct puteți bifa opțiunea “Doresc să primesc știri despre activitatea Primăriei” și din acel moment veți primi newsletter-ul Primăriei Sibiu din care veți afla despre proiectele administrației locale pentru oraș și informații utile despre serviciile oferite. 

PASUL 3: Completarea unui formular obișnuit pentru plata electronică cu datele cardului bancar. Sistemul acceptă pentru plată orice card bancar Visa, Visa Electron, MasterCard și Maestro. În cazul în care plătiți pentru altă persoană, plata se poate face fie cu cardul emis pe numele respectivei persoane – dacă aveți datele – fie cu cardul dumneavoastră.

La finalul operațiunii, veți primi o confirmare a plății pe email, reprezentând chitanța dovadă a plății.

Această dezvoltare s-a realizat în colaborare cu firma IndSoft, firma care a și dezvoltat pentru Primăria Sibiu platforma de e-administrație în anul 2011.

Proiectul face parte din programul Sibiu SMART City implementat de Primăria Sibiu pentru digitalizarea serviciilor publice. Reamintim că digitalizarea a fost deja începută prin platforma de e-administrație și Sibiu City App, precum și prin emiterea certificatelor de urbanism, a certificatelor fiscale și efectuarea rezervărilor datelor pentru cununii și terenului secundar al Stadionului Municipal.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*