Turism în pandemie

Sibiul prosperă de pe urma turiștilor. De aproape 15 ani, de când orașul nostru a câștigat titlul de Capitală Culturală Europeană, municipalitatea s-a luptat să fim vizibili, din punct de vedere turistic, pe plan mondial. Participarea la târgurile de profil, organizarea unor evenimente culturale cu participare internațională, precum și creșterea calității serviciilor în ospitalitate a dus la cifre de afaceri de zeci de milioane de euro pentru hoteluri, restaurante și instituții de cultură.

foto: Focus Sibiu

Cum pandemia a distrus cele mai multe speranțe pentru anul care s-a încheiat, am solicitat Primăriei să ne dezvăluie planul său de dezvoltare turistică pentru 2021.

Pe urmele turiștilor

Primăria Sibiu a pornit la vânătoare de turiști străini. Îi caută la târgurile internaționale de turism din Europa și, totodată, speră să-i atragă prin paticiparea la competiții internaționale de genul celor care recomandă cele mai bune destinații europene. „În ceea ce privește atragerea turiștilor de pe plan extern, ne vom concentra pe menținerea Sibiului în atenția celor care caută destinații de vacanță. În acest sens, Primăria Sibiu a înscris orașul în competiția celor mai bune destinații turistice europene în 2021. Pe lângă competiția în sine, în care sperăm că Sibiul se va plasa pe un loc cât mai bun, orașul va beneficia de vizibilitate suplimentară prin promovarea de către organizatori a potențialului celor 20 de orașe sau regiuni europene nominalizate. În prezentarea Sibiului pe site-ul European Best Destinations am pus accent pe turismul în siguranță, adică modalitățile de petrecere a timpului în Sibiu care respectă distanțarea“, explică Mirela Gligore, șef Serviciu Comunicare, Relații Externe și Marketing din cadrul Primăriei municipiului Sibiu.

Noutățile anului 2021 ar fi un ghid audio al centrului istoric în trei limbi de circulație internațională, pus la dispoziție de Sibiu City App și programat pentru lansare la începutul primăverii, precum și programul „Sibiu – capitală europeană a drumețiilor“. În acest fel, autoritățile locale speră să prelungească perioada de ședere a turistului străin în zonă și să puncteze la capitole precum cunoașterea gastronomiei locale, descoperirea tradițiilor, obiceiurilor sau peisajelor naturale de o frumusețe răpitoare.

Sibiul se bazează pe turismul intern

Până la sosirea turiștilor străini, Primăria se bazează pe turismul intern. Mizează pe puterea de atracție a clasicelor obiective turistice, precum și ale viitoarei agende culturale a orașului. „Restricțiile necesare ținerii sub control a pandemiei au avut un efect grav și asupra turismului pe plan mondial, mobilitatea cetățenilor fiind redusă, iar deplasările în scop turistic fiind mult timp limitate. Strategia de promovare turistică a destinației Sibiu pentru anul 2021 ține cont de faptul că sunt în continuare în vigoare o serie de restricții, dar și de optimismul generat de începerea vaccinării la nivel mondial, ceea ce dă speranța revenirii treptate și prudente a turiștilor în destinațiile preferate. Având în vedere măsurile de carantinare încă în vigoare în unele state în cazul călătoriilor în alte țări, în această perioadă Sibiul se bazează pe turismul intern, adică turiștii veniți din alte orașe ale României“, adaugă Gligore.

O mână întinsă

În paralel cu strategia de marketing a orașului, Primăria a ales să întindă și o mână de ajutor instituțiilor de profil din domeniul ospitalității. Atât în 2020, cât și în 2021 au fost acordate facilități fiscale precum reducerea taxei pentru amplasarea teraselor pe domeniul public, menținerea posibilității de extindere a acestora dincolo de frontul clădirii în care funcționează unitatea de alimentație publică, precum și reducerea impozitului pe clădiri, atunci când activitatea economică e întreruptă de restricții. „Sunt măsuri concrete pentru a sprijini proprietarii, dar și pentru a oferi sibienilor și turiștilor posibilitatea de a servi masa în siguranță, în aer liber, cu respectarea distanțării. Prin urmare, strategia pentru acest an va fi centrată pe două axe: prima este menținerea destinației Sibiu în atenția turiștilor externi prin promovare, iar a doua crearea condițiilor pentru ca turiștii să petreacă în siguranță un sejur în Sibiu, în măsura atribuțiilor ce țin de administrația locală, completate de eforturile operatorilor locali din turism“, concluzionează Mirela Gligore.

Francezii ne văd deja cei mai buni

La începutul acestui an, „Le Figaro“ a dat publicității un top al principalelor 21 de destinații de călătorie pentru anul în curs. Pe lângă Zambia, Costa Rica, Malta, Palaos sau Antarctica, așează România. Pe lângă castelul Bran, o destinație deja „uzată“, jurnaliștii francezi îndeamnă turiștii să descopere frumusețile Transilvaniei, Transfăgărășanul și Delta Dumării. „România are un potențial turistic enorm, care nu a fost încă evidențiat suficient. Un motiv bun pentru a vizita România, în afara cetății lui Dracula, este Transilvania, cu ale ei sate magnifice și cetăți fortificate, rătăcite între Sibiu și Sighișoara și datate încă din epoca medievală. Pentru fanii călătoriei pe șosea, Transfăgărășanul aduce multe senzații. Construit cu dinamită în anii 1970 în inima munților Făgăraș, acest drum se înalță până la peste 2.000 m altitudine, într-un cadru montan la capătul lumii, traversând Carpații de la nord la sud, preț de 40 km. Continuă-ți aventura în Delta Dunării, un paradis natural alcătuit dintr-un mozaic de lacuri, mlaștini și canale și un sanctuar pentru multe specii de păsări. O mare descoperire pentru 2021“, notează „Le Figaro“. Perioada recomandată de călătorie se întinde din aprilie până în octombrie.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*