Ucrainenii din Mediaș, în vizită la cetatea Sighișoarei

Ucrainenii care au rămas în Mediaș încearcă să ducă o viață normală, departe de război. Pe lângă faptul că se integrează perfect în viața burgului, au început să cunoască și să viziteze împrejurimile. Împreună cu cei mici, au vizitat cetatea din Sighișoara și au făcut cunoștință cu renumitul toboșar al cetății.

După cum au recunoscut chiar ei pe pagina de facebook pe care au creat-o recent, era păcat să nu viziteze cetatea din Sighișoara, monument aflat în patrimonul UNESCO, din moment ce, deocamdată, locuiesc doar la o aruncătură de băț de ea.
”Când ai atât de aproape o bucățică de istorie din patrimoniul UNESCO, e păcat sa nu o vizitezi! A fost o zi minunată, însorită dar fără năbușeală, numai bună pentru o excursie la Sighisoara! Singura cetate medievală din lume locuită incontinuu… A fost fascinant! Am trecut pe străduțele înguste, am intrat în turnul cojocarilor, ne-am urcat în turnul cu ceas, am vizitat o mulțime de muzee și galerii, am văzut priveliști nemaipomenite de la belvedere.
Dar cireașa de pe tort a fost ghidul nostru, Toboșarul Cetății cu poveștile foarte interesante despre Evul Mediu! Acest tur a fost de neuitat! Dar mai există multe locuri interesante în Romania… ce să vizităm mai departe?”, au scris uncrainenii din Mediaș.
De când au ajuns în Mediaș, pe lângă faptul că încearcă să ducă vieți normale alături de copiii lor, ucrainenii vor să cunoască mai bine oamenii și orașul care i-a primit cu atâta căldură. ”Am început să descoperim Mediașul încă de noaptea muzeelor, când am făcut turul orașului, descoperind poveștile care stau în spatele clădirilor, iar după aceea am vizitat muzeele, turnurile, vechea Sinagogă si Biserica Sf. Margareta, unde am cântat la orgă împrenă cu Edith Toth.”, povestesc pe facebook oamenii fugiți din calea războiului.
La începutul acestei luni, cu ocazia Zilelor Mediasului, Lidia Volobuieva, una dintre domnele din Ucraina venite la Mediaș, a vernisat o expoziție foto intitulată „Prețuiți pacea si independența”. Au ajutat-o țoți membrii micii comunități de ucraineni, dar și reprezentanții municipalității medieșene.
”Multumesc mult României și poporului român cu inima mare și plină de căldură pentru sprijin și ajutor! Astăzi, pentru noi toți este foarte important ca voi credeți în Ucraina și susținenți poporul Ucrainean, ca nu sunteți indiferenți față de ceea ce se întâmplă.”, transmitea la vernisajul expoziției Lidia Volobuieva.