Victimele nepăsării

Lipsa autostrăzilor și infrastructura feroviară învechită continuă să pună în pericol vieți omenești. Avem 95 de decese din accidente pe drumuri publice la un milion de locuitori, dublu față de media Uniunii Europene.

Județul Sibiu beneficiază acum de centură ocolitoare la standard de autostradă pentru municipiul Sibiu, autostrada Orăștie – Sibiu, dar și de cel mai important coridor european de transport feroviar, IV pan-european ce traversează nordul județului prin Copșa Mică, Mediaș și Dumbrăveni. Însă mai sunt încă câteva puncte „negre“ în județ care continuă să pună în pericol viața șoferilor, cum ar Valea Oltului, DN 14 și DN 1.

Trenul, mai lent decât căruța

Recent, deputatul UDMR de Sibiu, Zacharie Benedek, a prezentat câteva date statistice pentru rețeaua națională de transport, insistând că problema autostrăzilor în România devine tot mai acută, și că, în ultima perioadă, numărul solicitărilor de informații la Comisia de Transporturi din Camera Deputaților, din care face parte Benedek, este în creștere. Acesta a primit tot felul de întrebări legate de situația actuală a autostrăzilor și a căilor ferate. Una peste alta, cifrele sunt destul de îngrijorătoare.

„În momentul în care am sărbătorit centenarul, mass-media, guvernanții și experții autoproclamați din societatea civilă uită de faptul că, în prezent, în România transportul pe căile ferate are o viteză de 17,9 kilometri pe oră, în condițiile în care o căruță circulă cu 21 km/oră. Am putea discuta de faptul că pe o sută de mii de locuitori din România ajung doar 3,73 de km de autostradă, aceeași medie în Bulgaria este de 7,3 km și în Ungaria – 15,25 km“, a subliniat parlamentarul sibian.

Poziție fără echivoc

Calitatea infrastructurii rutiere în România își spune cuvântul în momentul în care realizăm că avem 95 de cazuri cu decese provenite din accidente pe drumuri publice pe un milion de locuitori, față de media Uniunii Europene, care este de 50. Deputatul sibian susține că UDMR a luptat mereu în guvernele și coalițiile din care a făcut parte după ‘90 pentru construcția de autostrăzi în România și pentru modernizarea domeniului transporturilor și a instituțiilor publice abilitate.

„În timp ce noi, maghiarii din România, suntem oile negre ale țării, mulți uită de faptul că politicieni UDMR, au fost printre cei care au menționat și susținut eliminarea birocrației excesive la Registrul Auto Român, la înmatricularea autovehiculelor sau la programarea pentru obținerea sau schimbarea permisului de conducere. Birocrația este – pe lângă corupție – în continuare «cancerul» României“, susține deputatul UDMR.

ZACHARIE BENEDEK | deputat: „România are nevoie de 3.000 de km de autostradă ca să ajungă din urmă media Uniunii Europene. Românii s-au săturat să aibă autostrăzi din hârtie și de promisiunile electorale făcute în acest sens.“

În acest moment, cel mai mare proiect de instrastructură de transport care trebuie neapărat terminat cât mai repede este autostrada Sibiu – Pitești.


Cosmin PAL

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*