„Plimbă-te cu Cioran pe bicicletă!“

Concursul „Plimbă-te cu Cioran pe bicicletă!“, organizat de Asociația Tură în Natură în parteneriat cu firma Unimat, are loc în perioada 28 mai – 25 iunie.

Scopul concursului este promovarea traseului cicloturistic Emil Cioran și a lucrării de artă modernă „O Piatră între Cer şi Pământ”, realizată de artistul Ștefan Radu Creţu. Lucrarea a fost realizată în cadrul proiectului „Emil Cioran – Filozof și Biciclist“, finanțat de primăria Rășinari în cadrul Agendei Culturale 2020.

Ce trebuie să faci?

Participanții la concurs vor trebui să parcurgă traseul cicloturistic Emil Cioran şi să îşi facă poze în care vor apărea alături de cele șapte panouri informative de pe traseu și o poză în fața lucrării „O Piatră între Cer şi Pământ” din Rășinari. Pozele vor fi postate de fiecare participant pe profilul său de Facebook, iar postarea trebuie să conțină tag către pagina de Facebook a asociaţiei @turainnatura. Câștigătorul va fi ales în mod aleatoriu utilizând site-ul random.org.

Premiul cel mare: o bicicletă MTB

Pentru că lucrurile frumoase sunt întotdeauna cele realizate alături de prieteni, premiul acestui concurs, o bicicletă MTB, va fi oferită de către compania Unimat, care este activ implicată la nivel sportiv și educațional în viaţa comunităţii sibiene.

Bicicleta va fi înmânată câștigătorului în cadrul unui eveniment organizat în luna iunie în faţa lucrării „O Piatră între Cer şi Pământ” din faţa Căminul Cultural Răşinari.

Regulamentul concursului este publicat pe website-ul https://www.turainnatura.ro/ro/concurs-plimbate-cu-cioran-pe-bicicleta și pe pagina de Facebook  a asociației.

Artist adoptat de Sibiu

Ștefan Radu Crețu s-a născut în 1983 la Câmpina, iar în prezent locuiește și lucrează în Sibiu. În 2006 este licențiat la Universitatea de Arte Vizuale și Design Cluj-Napoca, secția ceramic. În 2007 a beneficiat de o bursă Socrates Erasmus la Academia de Arte Plastice din Wroclaw, Polonia. În 2008 a absolvit masterul la Universitatea Națională de Artă din București, secția sculptură, iar în 2016 și-a luat doctoratul la aceeași instituție.

Între expozițiile sale menționăm: 2021/„Spannungsverhältnisse im Dialog” Haus der Kunst, Baden Austria (grup); 2020/„După doisprezece ani. Producția artistică din România în 180 de lucrări”, MNAC București (grup); 2018/„voo cinnyris geometrica”, Parque Marechal Carmona, Cascais, Portugalia (personală); 2018/ “the origin of boxes”, UNA Galeria, București (personală); 2018/ „At Different Angles, MNAC București (grup); 2017/„International Kinetic Art Exhibit and Symposium, Boynton Beach Florida USA. Celebrating Art in Motion (grup); 2017 „Possible Evolution”, Victoria Art Center, București (solo); 2016 „Rezoluție pentru/despre o capitală culturală”. Galeria Călina Timișoara (grup NOSTRU); 2017/„În Linii Mari/Caiete de Schițe” Balamuc Timișoara; 2015/„Epoca de piatră a tehnologiei emoționale”, Calina Gallery, Timișoara (solo);  2014/„Transformation”, Muzeul Beelden aan Zee“, Haga, Olanda (grup); 2014/„Sensus Propero”, 418 Contemporary Art Gallery, București (solo); 2012, 2013, 2014/„Workshop at the Danube IV, V, VI”, 418 Contemporary Art Gallery, București (grup); 2013/„The art of living“, Pop-up Art Gallery, București (grup); 2013/“Oestridae Dominant”, Proiect 1990, Piața Presei Libere, București (personală); 2013/“Disambiguation”, Palatele Brâncovenești, Galeria Cuhnia, București (solo); 2012/„Paratarrasius hibridus”, 418 Gallery, București (solo).

„Ideea de locomoție și mișcare este o importantă sursă de inspirație pe care am ales să o explorez în variate aspecte. În primul rând studiez mijloacele naturale de locomoție, care implică mișcarea în toată diversitatea ei – terestră, acvatică, aeriană, și în același timp desfășor o analiză comparată cu mijloace artificiale de locomoție. După multe încercări de a îmi motiva cercetările prin proiecte și realizări personale, am început să folosesc mișcarea în variate proporții, legată de sursa de inspirație natural-artificială. Am ajuns la niște sinteze pe care le exprim atât în forme bi cât și tri- dimensionale. Pentru a spori valoarea obiectivului, minimizarea și abstractizarea sunt de asemeni importante”, explică artistul.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*