Internetul reprezintă, pentru mulţi dintre noi, izvorul fără de sfârşit al informaţiilor, o reţea în continuă creştere de reţele de calculatoare şi cel care hrăneşte în permanenţă creierul fiecăruia dintre noi. Dar întrebarea care se pune este cum ni-l hrăneşte?! Căci pentru mulţi tineri bibliotecile sunt de domeniul trecutului. Ele nu mai pot furniza în mintea lor cunoştinţele necesare unei activităţi intelectuale deosebite, doar internetul este cel în măsură să facă asta.

Documentarea din biblioteci a elevului a dispărut. De la cele mai fragede vârste internetul este utilizat la un nivel profesionist de către toţi cei tineri. Însă când ai accesul nelimitat la o vârstă fragedă există şi pericolul abuzului prin internet, mai ales că, cei mai mulţi tineri nu recunosc un posibil agresor cibernetic. Minţile lor naive sunt manevrate în aşa fel încât aceştia ajung în mâinile acestora, dispărând de acasă, din cercul lor de prieteni.
Părinţii, mass-media, şcoala, poliţia, toţi trebuie să ne implicăm în descoperirea unor metode eficiente de protecţie în ceea ce priveşte navigatul tinerilor pe internet.
Un copil trebuie supravegheat încă de la prima lui apăsare pe tastă, pentru că numai aşa îl avem sub control. Primul rol important îl au părinţii, care trebuie şi este necesar să supravegheze activitatea copilului pe internet. Ca o măsură suplimentară de supraveghere este instalarea unor intrumente de filtrare a accesului la internet.
Minorul trebuie educat continuu să aibă un comportament responsabil, să nu transmită date personale despre el şi familia lui pe internet, să nu se întâlnească cu persoane străine, care ar putea să-l pună în pericol.
Există oameni pentru care calculatorul întruchipează masca sub care îşi ascund adevărata identitate şi adevăratele intenţii. Inconfortabilitatea pe internet există şi de aceea tinerii trebuie învăţaţi s-o recunoască, dar şi să o denunţe la timp.

Compartimentul Analiza şi Prevenirea Criminalităţii

 

Lasă un răspuns