Bani din PNRR pentru școlile din județul Sibiu

46 de proiecte, în valoare totală de peste 121 milioane de lei au fost aprobate spre finanțare prin PNRR, la nivelul județului Sibiu. Astfel, au fost depuse spre finanțare proiecte de către 45 U.A.T.- uri și de către Consiliul Județean Sibiu, pentru 147 unități de învățământ. Toate dosarele depuse au fost verificate și avizate de către comisia constituită la nivelul ISJ Sibiu.

Foto: Arhiva Mesagerul de Sibiu

Termen limită

Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a lansat apelul competitiv de proiecte pentru „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe” (palatele și cluburile copiilor, cluburile sportive, cabinetele de asistență psihopedagogică), finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta C15: Educație. Perioada de aplicare a debutat în 19 decembrie 2022 și s-a prelungit până în 29 martie 2023.

Proiecte pe Sibiu

La nivelul județului Sibiu au fost depuse spre finanțare proiecte de către 45 U.A.T.- uri și de către Consiliul Județean Sibiu, pentru 147 unități de învățământ. Toate dosarele depuse au fost verificate și avizate de către comisia constituită la nivelul ISJ Sibiu.

De asemenea, 25 de unități de învățământ liceal au depus proiecte pentru finanțarea înființării a 28 de SMARTLAB-uri. Pot aplica pentru cel mult 60.000 euro pentru unul sau mai multe laboratoare inteligente, unitățile de învățământ secundar superior, publice sau private acreditate, care pot fi dotate cu diferite echipamente, în funcție de filiera liceală.

Pentru ce pot fi depuse proiecte

Astfel, pentru filiera teoretică pot fi achiziționate: laboratoare virtuale, vizualizatoare hibride, platforme e-learning, laboratoare de lingvistică, roboți educaționali multifuncționali, instrumente educaționale de tip realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR), module de învățare robotică, alte software-uri educaționale și echipamente specifice etc.

Pentru filiera tehnologică pot fi achiziționate: simulatoare cu realitate augmentată/virtuală (VR/AR), sisteme integrate de pregătire practică cu instrumentație virtuală și software multimedia, roboți educaționali multifuncționali, senzori de mișcare, de umiditate, module de învățare robotică, plant lab educațional, alte software-uri și echipamente educaționale specifice etc.

Pentru filiera vocațională pot fi achiziționate: mănuși/căști VR compatibile, microfoane dinamice, programe de randare, programe de tip CAD, sisteme înregistrare, alte software-uri educaționale și echipamente specifice etc.

Cine poate depuse proiecte

Beneficiarii prezentului apel de proiecte sunt toate tipurile de unități administrativ-teritoriale (comune, orașe, municipii, sectoare ale Municipiului București și județe), instituțiile de învățământ superior de stat care au înființate în cadrul lor unități de învățământ preuniversitar, precum și statele majore ale categoriilor de forțe/comandamente de armă, care au înființate în cadrul lor unități de învățământ preuniversitar.

În cadrul apelului, fiecare solicitant poate depune o singură aplicație prin care să obțină finanțare pentru dotarea unităților de învățământ preuniversitar pe care le administrează, respectiv pentru toate unitățile de învățământ cu personalitate juridică, inclusiv pentru cele care funcționează în cadrul instituțiilor de învățământ superior de stat sau a celor din subordinea statelor majore ale categoriilor de forțe/comandamente de armă.

Alte proiecte în derulare

”La nielul Inspectoratului Școlar Județean se defășoară și activitățile finanțate prin PNRAS – Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, în cele 40 de unități de învățământ de la nivelul județului, program finanțat cu suma totală de 26.980.662,06 lei.

PNRAS este cel mai mare program de sprijinire a participării la educație din istoria recentă a României și primul program coerent la nivel național care urmărește unele măsuri dovedite eficiente la nivel local, individual în scopul creșterii gradului de echitate a sistemului de învățământ”, explică prof Emilian-Marius Novac, Inspector Școlar General.

 

 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*