Marți se deschide lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda. Fără tăieri de panglici

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda se va da în circulaţie marţi după-amiază, cu restricţii pe un singur kilometru, unde traficul se va desfăşura pe o singură bandă, a anunţat, luni, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.


„Aşa cum v-am spus vineri, am fost să verific ce se întâmplă pe lotul 2 Sebeş – Turda. Azi de dimineaţă i-am chemat la minister pe cei care se ocupă direct şi care sunt beneficiarii – şi anume CNAIR – şi având în vedere că mai sunt câteva lucruri minore care pot fi terminate până mâine, odată cu finalizarea acestor lucrări, mâine după masă se va da drumul la lotul 2 Sebeş – Turda, cu restricţiile pe care le-am anunţat inclusiv de vineri, şi anume acel kilometru unde va fi circulaţia pe o singură bandă. Vreau ca aceste lucruri să se desfăşoare normal. Domnul director Pistol vă anunţ că, odată terminată acea să zicem predare – primire sau dare în circulaţie, lucrurile trebuie să se desfăşoare normal, cum trebuie şi de acum încolo. Fără festivisme, fără tăieri de panglici, fără chestiuni care nu-şi au locul, pentru că nu e loc de festivism” a spus Grindeanu, într-o conferinţă de presă, citat de AGERPRES.

Acesta a dat asigurări că s-au luat toate măsurile de siguranţă pentru darea în trafic a acestui lot.

„Am verificat personal, am luat toate măsurile de siguranţă şi am discutat cu colegii din minister. Imediat cum sunt finalizate ultimele (lucrări – n. r.), care sunt minore şi pot fi făcute până mâine, acest tronson va fi dat în circulaţie, astfel încât de la Sebeş la Cluj să se poată circula în regim de autostradă, cu acele restricţii”, a adăugat ministrul.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a transmis, luni, într-un comunicat de presă, că marţi, 30 noiembrie 2021, deschide circulaţia pe lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR şi IGPR.

„Menţionăm că traficul va rămâne restricţionat pe o bandă pe sens, pe o distanţă de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022. În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată. Ca atare, pe acest sector – de 1,5 km – se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Naţional. Situaţia a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar şi limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2. Constructorul va trebui să monteze toate elementele de siguranţă şi să semnalizeze prin marcaje provizorii zonele unde acestea nu sunt definitivate. Pentru că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi CNAIR pun pe primul loc interesul public au luat decizia deschiderii circulaţiei anul acesta, dar cu restricţiile impuse de situaţia din teren”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, deschiderea circulaţiei nu va însemna că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul. Deşi se află în întârziere, antreprenorul şi-a asumat că încheie toate lucrările, până în aprilie 2022.

La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA. În atribuţiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă. Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme Antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani şi aceasta în condiţiile în care pe toate celelalte trei loturi ale A10 se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.

„Nici acum nu se poate vorbi despre recepţia lucrării, ci doar despre deschiderea circulaţiei, între Alba Iulia Nord şi Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10″, precizează MTI.

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*