Weinfest Mediaș 2019 a însemnat un succes demn de vechiul renume al urbei de pe Târnava Mare

În perioada 20-22 septembrie, la Mediaș, vechea metropolă de vin a Transilvaniei, a avut loc un eveniment marcant pentru istoria și industria viticolă din România: Weinfest 2019, eveniment aflat la cea de-a doua ediție și desfășurat sub egida Regiunii Gastronomice Europene Sibiu 2019, ca parte a unui concept mai larg, de refacere a adevărului istoric și de promovare a istoriei viticole locale și zonale.

Trei organizații neguvernamentale din Mediaș, cu sprijinul câtorva zeci de companii locale și naționale și în parteneriat cu Primăria municipiului Mediaș, și-au unit eforturile în realizarea unui eveniment de excepție, care a adunat profesioniști, pasionați și interesați de zona de vin și gastronomie. Sponsorul principal al evenimentului a fost compania Romgaz.

Mascota Turrepitz

Punctul principal de atracție al ediției din acest an a Weinfest a fost mascota Turrepitz (Petrică din turn), „coborâtă”, timp de trei zile, printre participanții la eveniment. Imaginea sa a fost întipărită pe toate materialele publicitare, iar prin amabilitatea celui care i-a dat viață, sute de oameni și-au făcut fotografii cu veselul și coloratul Turrepitz, realizat și conceput de către Daniela Tulai-Depner.

Surprize plăcute

Dincolo de toate surprizele pe care organizatorii le-au inclus în program, ei înșiși au fost destinatarii celei mai mari dintre ele: folkistul Walter Ghicolescu a pus pe note textul lui Teodor Morar și astfel a luat naștere ceea ce ei au numit „Imnul de vin al Mediașului”.

Pe scena amenajată în Piața Regele Ferdinand I au urcat, pe rând, JazzyBit și Amalia Gaiță, Mircea Baniciu & Band și Proconsul.

În programul Weinfest 2019 au fost incluse și alte evenimente culturale, subsumate aceleiași tematici: o expoziție de pictură, vernisată la Galeria Cirus de pictorul Vasile Popescu; o ștampilă, realizată de colecționarul filatelist Liviu Pintican, utilizată de Poșta Română în ziua de 20 septembrie la Oficiul Poștal nr. 1 din Mediaș; scenete interpretate de trupa de teatru „Noi și atât“; desemnarea Reginei Vinului 2019, în persoana Juliei Batioha, cea care a preluat ștafeta de la Szidonia Noémi Elekes, regina din 2018 a evenimentului.

23 de crame

În spațiile special amenajate în zonă și-au prezentat produsele vinicole 23 de crame din țară și din Republica Moldova, printre acestea numărându-se cele din orașul Cricova, oraș înfrățit cu Mediașul, cu ocazia Centenarului Marii Uniri. Adevărate spectacole de artă gastronomică au susținut: Cosmin Tudoran – Profu’ de vin și jurat Master Chef; Radu Zărnescu – câștigătorul locului 3 mondial la concursul profesional „First World King Chefs Competition“ și președinte al Euro-Toques România; chef Marius Rafa, proprietar al vestitului restaurant „Pardon“ din Sibiu; echipa „Master of Flames“.

Evenimente cu ștaif

Cei interesați au putut participa, de asemenea, la trei Masterclass-uri: „Wine, food and pairing“, susținut de Wine Ambasador Diana Pavelescu, secretarul general al Asociației Degustătorilor Autorizați din România și jurat pentru cele mai importante concursuri internaționale de vin; Masterclass-ul de pahare al ambasadorului Riedel în România, Valentin Ceafalău; Tiberiu Onuțu, fondatorul conceptului viesivin.ro, a susținut Masterclass-ul de Fetească Regală, soi originar de la Daneș și denumit astfel de Ambrosi de la Mediaș, într-o expunere complexă despre ce înseamnă reconstrucția istorică viticolă a Mediașului, oraș care, între 1500 și 1800, stabilea impozitele în funcție de prețul unei găleți de vin, iar prețurile în piață, în funcție de prețul unei găleți de must. Onorantă a fost și prezența baronului austriac Jakob von Kripp și a soției sale, Ileana, proprietarii istoricului domeniu viticol Știrbey.

Organizatorii Weinfest 2019 – Asociația Locului Natal Mediaș, Asociația Ardealul Mediaș și Asociația Pusteblume Mediaș – mulțumesc tuturor celor implicați: sponsori, parteneri, parteneri media, între care trebuie amintiți Regiunea Gastronomică Europeană Sibiu 2019, Primăria municipiului Mediaș și sponsorul principal, Romgaz.

Participă la discuție!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*